“ÅRSOPPGJØR”…

Som før rundt denne tiden, er det også i år tid for et lite tilbakeblikk i året som har vært…

Jeg har kikket innom de innleggene jeg har skrevet dette året og tenker med meg selv at det har jammen vært nok og at det kanskje er derfor jeg har kjent meg litt sliten i det siste…

Så er det jo “tusen ting” som også er i livet-skjer mappen som ikke har, eller får, noen plass her inne, men jeg har delt noe fra alle årets måneder.

JANUAR var jeg i gang med å planlegge å selge rekkehuset jeg har bodd i i ca. 10 år, og det neste halve året er det mye som skjer rundt det. Mye skal selges unna, gies bort og kastes…

 

Huset må ordnes før salg og blir i FEBRUAR til  en arbeidsplass .

Vinduer må skiftes , ny terrasse må bygges, et tak inne må skiftes ut…

 

I MARS skrev jeg bl.a innlegget “om gubber og hjorter som ikke vil forstå”…

Finner det her:

OM GUBBER og hjorter som ikke vil forstå…

 

APRIL er det nydelig vår…

og jeg selger boligen min.

Jeg fyller opp loft og kjeller i barndomshjemmet mitt som jeg skal overta…

med “alt”.

Til mors store forskrekkelse, der hun snakker om å få taket i hodet…:)

Hun skal jo bo her en stund sammen med meg…

 

MAI Flytteprosessen går sin gang. Jeg bruker all ledig tid og energi til dette, og har det med å bli syk slik man gjerne gjør når det slett ikke passer…

“Bare” bihulebetennelse, men fy så vondt…

17-mai er en vaaarm dag i Bergen og den siste jeg feirer i hjemmet mitt der…

I mai blir også mitt tredje barnebarn døpt i Stockholm der min yngste datter bor sammen med sin lille familie. Det er selvsagt stor stas å få være med på det…

En nevø feirer sin store dag denne måneden .Konfirmasjon. Så mai er tiden for feiringer…

 

I JUNI bodde jeg meg inn i mitt nyinnkjøpte hjem noen uker…

(der det er sjø på alle kanter…

på bildet her en 10-minutters spasertur hjemmefra)

 

Så pakket  en søster og jeg sekken og dro på en opplevelsestur vi aldri glemmer…

Pilgrimstur til Santiago de Compostela. 116 km vandring. Delt her på blogg i flere kapitler…

 

Pilegrimsvandring (del 4) Vi nærmer oss SdC…

 

I juni ble også lillesøster 40 år og det måtte feires!. Samtidig med søstertreff her hjemme…

 

JULI Folksomme og late dager. Ikke så varmt men slett ikke vått…

 

AUGUST. Turer, brobygging og bare nyter å være hjemme…

 

SEPTEMBER Min yngste datter blir 30 år!

 

To søstre og jeg drar som vanlig til Kypros.

For å lese og slikt…:) og lade batteriene litt til vinteren…

Jeg turer litt hjemme også denne måneden

Helt i slutten på måneden begynner marerittet med vann på ville veier og oppussing som ble til rehabilitering…

Noen før- og etterbilder

 

 

Blir bra etter to måneder med hektisk aktivitet…

Da er både OKTOBER og NOVEMBER gått…

Oktober var forresten måneden jeg ble gammeltante for første gang.

En niese fikk sin prinsesse…

Desember måned har vært intens…

Et evig renn inn og ut døren…:)

Noen har bodd her en stund, noen bare en natt eller tre…

Middagsbesøker, feiring av mor sin dag med godt over 20 stk. på stuen…

Og desembermånedene kommer vel til å fortsette slik…

Det tror og håper og ønsker jeg… Tror jeg

Mor “rømte huset” julaften….:) Enda vi bare var 9 stk…

Ellers synes jeg hun og jeg klarer oss greit i samme bopel…:)

Det har vært et slitsomt år, mest pga. flyttingen…

Et nytt kapittel har begynt og jeg har noen ønsker for det kommende året…

men velger inntil videre å holde de for meg selv…

Ønsker i all enkelthet alle

ET GODT NYTT ÅR!

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Ha et riktig flott og innholdsrikt nytt år også. Med mye hell og lykke, alt vi ikke liker legger vi igjen i 2019. Gleder meg til å følge hverdagen din også i det nye året.

    2. Et år går jammen fort gitt… fin oppdatering både i ord og bilder her 🙂 Masse gode ønsker for det nye året til deg og dine<3

    3. Godt Nyttår🎉🎉Eg har også solgt og flytta hei att i 2019. Rart, men fint (litt lenger veg te jobb) Kosa meg i “Onæ”😀

    4. Godt Nytt År til deg også! Det har virkelig vært et aktivt og nokså strabasiøst år for deg! Men…du er ikke skvetten av deg, og får til det meste! 😊

    5. Du skriver så utrolig fint, mange følelser på godt og vondt.
      Jo mer man leser så oppdager man noe stort og vakkert- !
      Livet går opp og ned, man føler på godt og vondt, men det former oss som menneske.

      Du er så flink til å trekke frem det gode i det vonde, det positive som lyset og ikke minst smilet som betyr varme.
      Du har klart det mange ikke makter – du har kjempet alene og det uten å klage .. Mange tanker – som uro- om livet – barna – dem du er glad i <3
      Du har noen fantastiske flinke barn – hvem har de det fra,- jo moren.
      Du er en klok kvinne med et stort hjerte.. og så er du jo så søt.
      Du kledde den Nancyjakken – strikkeluen var knas og den kledde du virkelig..
      Det handler om å tro på det som ikke er håndgripelig- er så enig med deg.
      Leste at du var kriminal etterforsker – en som elsket bananer..
      Du er nå skjønn.
      ………………….
      Gratulerer med huset og så har du virkelig stått på- flink er du.
      Ønsker der et godt nyttår!
      Her kommer en varm klem fra meg til deg med masse lys og varme…..

      klem

    6. Godt nytt år til deg. Du har hatt et intenst år. Men du har fått en fin bopel. Og det ser fantastisk fint ut, naturen der du bor. Får håpe det nye året ikke blir så arbeidsomt, men at du kan nyte masse. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg