SPIST dette før?

 

Eller dette?

Det øverste bildet er nøttestek. Det var i middagsbesøk på nyåret hos søster.

Jeg som spiser vegetar er flau over å si at jeg ikke hadde laget denne før…

Det var søster, som er kjøttspiser, som måtte servere den til meg…

Jeg lover at jeg skal lage, for det var “sinnsykt godt”. Ved siden av en salat med både kalde og varme godsaker oppi og hasselbackpoteter og saus var det et stjernemåltid!

Takk og lov, hun sa senere at hun hadde glemt å servere en dressing som skulle være til, men det hadde nesten vært for mye…:)

Det finnes ulike oppskrifter på nøttestek , så jeg venter med oppskrift til jeg har laget selv. For det skal jeg, jeg må bare ha god tid, for det tar tid å lage…

 

Desserten var både syrlig og søt. Den skal jeg også lage en dag.

Men jeg lurer på om det finnes et godt tips på å lage den sjokoladebollen som fyllet er oppi?

For denne sjokoladen er stivnet i ballong og var plundrete å få hel til.

Men usannsynlig godt!

Har du laget eller smakt noe av dette ? eller har tips til den sjokobollen.

Hører gjerne om det…

 

 

 

5 kommentarer
    1. Dette hørtes veldig spennende ut. Nøttesteik har jeg aldri prøvd å lage, må sjekke det opp. Ene datteren min har fått problemer med kjøtt. Kanskje jeg skal glede henne med en slik, neste gang hun kommer hjem. Mat er så spennede og så mye nytelse…det så ut som et fantastisk måltid. Men sjokoladebollen i en ballong skjønte jeg ikke…

    2. Har aldri smakt det, men det høres jo kjempegodt ut! Spennende med nye oppskrifter! Sjokobollen har jeg visst heller ikke peiling på….. klem uansett! 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg