Skal du daue då…?

 

I  går var jeg ute og kjente på frosten sammen med Even her…

Jeg dro avgårde til eldste datter og 2 barnebarn i forgårs etter å ha vært hjemom og sovet litt etter siste nattevakt på en stund…

Jeg skulle på overnatting, for min datter hadde en travel helg med julebord om kvelden og opp neste morgen klokken 06 for å dra med seg eldstemann på korpskonserter…

Da jeg ankom var mor på vei ut døren, og guttene holdt på med sitt…

Det var høy lydføring fra et av rommene mens han jeg skulle henge med neste døgnet, 7-åringen ,

satt med nesen i ipaden og holdt sikkert på med noe viktig….:)

Jeg satte meg ved siden av han og tenkte å fange oppmerksomheten hans litt…

“vet du hva mormor skal gjøre på mandag?”

Han ser ikke opp engang…

“jeg skal operere meg på sykehuset…”

“skal du daue då?” Fremdeles uten å se opp…

Det er bare han som kan komme på å si noe slikt til mormor, det er jeg ganske sikker på…

“Hæ… Det håper jeg ikke,

for jeg vil leve helt til jeg sitter og er gammel i en gyngestol og du kommer på besøk til meg med barna dine…

Han ser forundret på meg, legger vekk det han holder på med og endelig kan vi snakke sammen…

Han snakker om alt mulig og jeg får informasjon om figurene på bildet her bl.a…

Etterpå finner han på helt av seg selv å sortere en haug med perlerier han har tatt vare på…

og vi teller at det er flest av Amanguser…

De med pil opp er forresten dau…

Det blir sen kveld før de to kommer seg til sengs for tiden går fortere om kveldene av en eller annen grunn…

og selv han som skal grytidlig opp morgenen etterpå er sen i seng.

Jeg setter meg ned og ser en serie mens jeg venter på hun som er på julebord…,

og vi legger oss på direkten når hun kommer.

Tidlig oppe neste dag er jeg også og sitter og strikker og maser på snapchat med søstrer flere timer før Even står opp…

Lørdagen forsvant i en fei men jeg var glad for å være litt ute og se på frosten og dra og handle lørdagssnop med Even og noe jeg skulle ha til advent…

Hjemme igjen i går kveld, pakke opp og pakke ned…

når jeg tenkte etter var det hele 4 steder for meg å tilbringe nettene på, på en uke…

Ja, ja, hver dag har nok med sitt…

God søndag!

 

12 kommentarer
    1. Disse barna.
      Jeg har en venninne som er oldemor, ja hun er litt eldre enn meg. Oldebarna hennes kom hjem fra barnehagen og spurte om hun ikke kunne bli begravd snart. Barnehagen der de går hadde vært på kirkegården. Dette er i ei lita bygd hvor alle kjenner alle, og personalet hadde fortalt at her lå bestemoren til den og oldefaren til den til de forskjellige ungene i bygda.
      Men oldebarna til min venninne hadde ingen av sine gravlagt der, så det syntes de nok var litt urettferdig og var klar til å ofre oldemor….

    2. Ja, hver dag har jammen sitt, Unnskyld at jeg ler men unger er unger. For noen år siden snakket jeg med et av våre barnebarn om min pappa som døde da han var litt over seksti. Da så han på meg og bemerket tørt. ” Da har ikke du lenge igjen!” Så fortsatte han med sitt, men jeg så at hjernen jobbet. Vi fikk oss en god prat etter hvert. Ha er voksen nå og har visst ikke glemt det han sa eller hva vi snakket om da. Det ble et artig minne. Lykke til med det du skal. Tenker på deg. Klemsiklem:)

      1. Ja man vet aldri hva som kommer ut av munnen😀greit å være med de for plutselig er de så store at de kanskje ikke gidder så ofte 🤔

    3. Onga e onga. Lykke te med da du har før deg og god bedring. Får ikkje si da for ofte, du skriv så levende. Klem te deg🤩😍

    4. Barn er så der dem er, direkte i spørsmåla – men dere fikk prata da, ikke sikkert han så for seg at han kom dit at han hadde barn :). Men skjønner at uka di har vært aktiv. Fire steder å ha natt på en uke er mye.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg