På rømmen…

Her er en heldig en,

som jeg tror synes det er godt at er folk i huset døgnet rundt en liten stund…

Den har ikke rømt, men det har jeg…

Jeg er i huset til min eldste datter og har selskap med denne i dag. De andre som bor her er på skole og jobb, så jeg har vært hjemme og vasket litt siden jeg får bo her, lager mat og henger med Hufsa …

Hufsa (som pusen heter), har spist gourmet hele tiden. Hun er jo så gammel at det må hun få lov til…

Den har bodd hos meg to ganger over tid, så vi er gamle kjente…

Jeg har hatt to katter i mellomtiden men dessverre døde de begge to, en ble overkjørt og en annen forgiftet. Hufsa ble også forgiftet men overlevde mot alle odds…

Boken på kaminen her “Den store boken om følelser” er en fin bok som jeg har lest til Even på 6 år  (barnebarn)

“HVORDAN HAR DU DET I DAG?”

” Noen ganger er man glad, andre ganger trist. Vi mennesker kan bli både redde og stolte, og noen kan bli så sinte at det koker over…”

Jeg er på rømmen fordi huset mitt er inntatt av noen som arbeider med rørene og kloakken. Et fæla styr over noen dager så jeg valgte og fikk lov å bo sammen med barn og barnebarn …

De gamle holder stand hjemme og det er jeg glad for. At noen er i huset…

Må vise denne her som jeg aller nådigst fikk være med å bygge noe på i går. Men den er visst enda ikke ferdig…

Det er så finurlige og små byggeklosser at det er rett og slett en kunst å få til,

og jeg beundrer 6-åringen som er blitt så dyktig til å bygge slikt.

Men så er det jo også Batman da, den store helten for tiden…

Nå er det middag her, han på 9 bestilte bakt potet i går , det hadde han ikke spist før sa han, men han er veldig glad i poteter så håper det går ned…:)

 

 

6 kommentarer
    1. Skjønner godt at du rømte heimen da – og det er jo koselig å bo med barn og barnebarn noen dager da! Stilig batman-bil….! Så håper jeg den bakte poteta falt i smak! 🙂 klem

      1. Ja, er koselig å være litt sammen over tid med barn og barnebarn, og denne gangen behøvde jeg virkelig å være hjemmefra litt…:)

    2. Ikke så greit å bo hjemme når de holder med rør og kloakk, noe jeg vet av erfaring. Fine pusen som koser seg inne. Har to voksne katter selv på 12 år, og de bruker mer tid på å kose seg nå enn før 😊

      1. Hei på deg! Ja, det er drit når de holder på med rørarbeid….:) og enda mer drit å få regning….;)
        Tenk at de har blitt så gamle, de pusene. Mine blir visst ikke mer enn 3,5 år og det gjør at jeg ikke helt vet om jeg vil ha noen ny…

    3. Skjønner at pus koser seg med noen i huset..og jeg skjønner veldig godt at du ikke vil være hjemme mens det pågår forstyrrende arbeide.. Flott byggverk av 6 åringen 🙂 Viktig å snakke om følelser..og at det er lov til å være både glad, sint og lei seg..og at det er helt vanlig at følelser “svinger” 🙂 Bakt potet har jeg ikke spist på lenge..men det er jo veeeldig godt 🙂 God helg <3

      1. Ja, det var godt å være hjemmefra mens det stod på som verst med rørfornyingen…
        Helt sant, viktig å snakke om følelser, og barn og ungdom i dag er nok mye flinkere enn vi var…tenker jeg.
        Ja, bakt potet er godt, bare så synd det bruker så mye tid…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg