MORS KANELKAKE

Det ble bakt kanelkake  i dag!

Jeg deler oppskrift fra mors gamle oppskriftsbok.

Den ble forresten sabla god og baketips til alle som kjeder seg…

 

KANELKAKE

150 gr. margarin

2,5 dl sukker

3 egg

4,5 dl hvetemel

1,5 ts bakepulver

3 ts vaniljesukker

1,5 dl melk

FYLL: 0,5 dl sukker og godt med kanel

Rør smør og sukker hvitt. Bland i egg-ett om gangen og rør godt mellom hvert egg.

Sikt på mel, bland i vaniljesukker og bakepulver. Bland inn melk.

Hell halve røren i en stor rund form, dryss på halvparten av fyllet. Hell på resten av røren og dryss på resten av fyllet. Marmorer med gaffel.

 

Stekes 150 grader midt i ovn . I oppskriften står det i 50 min. Men jeg måtte steke den i 20 minutter lenger.

Sjekk at den er ferdigstekt !

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg kjeder meg svært sjelden, men å bake er kjekt uansett. Den så god ut denne, så den lurer jeg faktisk på å bake i dag 🙂
      Tusen takk for oppskrift i alle fall, og riktig god helg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg