JEG elsker…

(Inspirert av Frodith) 

 

 

Jeg elsker våren på landet. Jeg elsker å bo på landet om våren.

Jeg elsker hvert eneste vingesus jeg hører og fuglekvitter jeg får,

i visshet om at alt er i rute.

I våren.

 

Jeg elsker gresset som blir grønnere for hver dag,  bjørketrærne som får eselører, spirer som popper opp fra jorden der jeg hadde plantet blomsterløk,

i høst, og som jeg helt hadde glemt…

 

Jeg elsker lyset. Dager som blir lengre, slippe å skynde meg ut for å oppleve dagslys,

men heller kjenne på at hjertet blir roligere fordi jeg har tid til det som tilhører dagen.

 

Jeg elsker å nesten ikke kunne vente på å se og høre sauer som kommer ut med nyfødte lam av året ,

og omfavne følelsen av at alt begynner på nytt..

Igjen og igjen.

I våren.

 

Jeg elsker å se mennesker komme ut fra husene sine og bråke med redskaper , bare for at det skal bli fargerikt og fint og flott…

 

Jeg elsker å hate møkkakjerren, når jeg ser og hører den komme på veien mot meg der jeg bor,

og jeg triumferende kan lukke hvert vindu og skalke alle luker,

med vissheten om at det er en overgang.

I våren

 

Jeg elsker våren på landet . Jeg elsker å bo på landet i våren.

 

 

 

 

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg