Hemmelige bosteder…

Jeg skal i løpet av sommeren finne et sted der vi kan bygge en liten hemmelig hytte…

Det har jeg lovet mitt eldste barnebarn, og skal prøve å holde…

Høyt oppe i treet like ved terrassen min, er det noen som har laget seg et hemmelig bosted. Og det for første gang siden jeg flyttet inn for mange år siden…

Her sitter jeg på terrassen min og hører på alt skvalderet som foregår inni treet og ser noen greiner stikke ut.

Selv om jeg ikke liker skjærer så synes jeg de er både modige og frekke som tør å lage reir i treet. De flyr inn fra motsatt side av der jeg sitter og tror seg sikkert usett der de flyr til og fra med kvister.

De skal få være i fred for meg, for det er vår og jeg synes det er koselig å se de arbeide med å gjøre klar…

og pus bryr de seg visst ikke mye om. Jeg hørte at de kjeftet fælt når hun satt på terassegjerdet og kikket på de.

Det er ingen hemmelighet at jeg skal kjøpe barndomshjemmet mitt når jeg flytter herfra om en måned. Mor skal bo sammen med meg i tomannsboligen en god stund, men den er mer enn stor nok til å romme oss begge…

 

8 kommentarer
    1. Det visste jeg ikke, at det er barndomshjemmet ditt du skal kjøpe. Det høres veldig koselig ut.
      Straffen med å være her såpass sporadisk, det er mye en mister av opplysninger fra “vennene” sine her inne :))).
      Skjærene i treet lager nok litt skvalder ja, kan jeg forestille meg. så da blir det unger når det lir framover. Syns det er forvirrende at ungene, når de kommer ut av reiret, er store som om de er voksne. Så de som etter hvert flytter inn i huset ditt får seg et nabolag :))), mener de vil komme tilbake til reiret neste år….men ikke helt sikker på om det fungerer slik.
      Ha en riktig nydelig ettermiddag. Klem 🙂

      1. Takk for fin kommentar.Litt rart med de skjærene, jeg har holdt de unna småfuglematen i hele vinter…, men nå synes jeg det er koselig at de flytter inn i treet mitt:)

    2. Hvis du ikke får bygget en trehytte, du vet du kan LEIE? 🙂 Det finnes til utleie sånne trehytter 🙂 Store og fine så klart og mer luksus 😀

      1. Jeg ble litt tent på ide om en hemmelig hytte når jeg leste litt i boken hemmelige hytter. Hele ideen er jo at man skal kunne bygge de hvor som helst , men at den skal være mest mulig usynlig i terrenget.
        Tror vi skal greie å finne et hemmelig sted og så får vi se hvordan det går med hyttebyggingen…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg