Gi meg styrke…

En totalt annerledes 17-mai for meg i år…

Jeg har i mange år hatt familien på besøk utpå ettermiddagen, men måtte melde pass i år da jeg skulle på min 3 nattevakt…

Det ble i stedet soving gjennom hele bilprosesjonen rett utenfor soveromsvinduet mitt og først utpå ettermiddagen  våknet jeg til…

Det ble tid for en kort og søt visitt hos eldste sønn og samboer som bor i nærheten av der jeg jobber

Det høres ikke så veldig mye ut med tre netter , men jeg er ganske sliten på natt nr. 3 og det er her overskriften kommer inn.

Det hender jeg bare må gå ut og bort fra situasjoner, og det hender jeg blir ganske høyrøstet.

Jeg blir sint når jeg blir redd…

og det er ikke hverken banning eller truing med knyttnever jeg blir redd for på jobb,-for det er det mye av…

men vær så snill å ikke gå ut av sengen 100 ganger og hvertfall når du ikke KAN gå , mer enn noen få skritt, for fall er noe jeg prøver å unngå på de finurligste måter…

Og hva i alle dager gjør du i Adams drakt ved utgangsdøren, kun iført solbriller kl.4 om natten?

og hvorfor er det ikke nok å bli fulgt til sengs og bredd dynen på for tiende gang, og hver gang må jeg høre “god natt min elskede”.

Ja, jeg blir lei, lei av alle rollene jeg har på en natt, og det hender jeg tar meg selv i å si ganske så høyt:

“Gud , gi meg styrke!”

Jeg sier det igjen, flertallet av  menn der jeg jobber er ikke flink å sove om natten.

Jeg tenker de savner rett og slett å ha noen der, de savner damene sine, og det finnes ikke medisin for det…

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Etter selv å ha arbeidet turnus med nattevakter har jeg full forståelse for at den tredje natta kan være tøff.
      Jeg sto en natt sånn ved 03.30 tida og lurte på “Hva gjør jeg her? Hvorfor ligger ikke jeg som alle andre fornuftige mennesker i senga mi og sover?” Jeg hadde nettopp hørt ei voksen dame som hadde ramla ned fra et bord på en fest true meg med juling hvis røntgenbildet jeg tok av håndleddet hennes viste brudd….
      Sov godt i natt, for nå har du vel fri?

    2. Uff, så trist. Hva foregår i hodene deres tro… Sorg, savn-. Men for en jobb, for en jobb du har. Skjønner godt du må bli sliten, fryktelig sliten. Det er en tøff jobb du har. Og så på natta. Men etter tre nattvakter….du ser bare så flott ut der du står sammen med sønnen din. Det syns ikke utenpå at du har en krevende jobb.

    3. Skjønner det er en krevende jobb..og nattevakter må være ekstra slitsomt.. men fint det er slike som deg til å ta vare på di som trenger det..selv om det er tøft ! Koselig med litt flagg, feiring og kake selv om det ble en kort visitt.. Fin uke videre til deg <3

    4. Hmmmmmm. Du trenger en lang ferie –
      Kroppen din skriker etter å få hvile skikkelig ut og det i en myk god seng.
      Du har en veldig krevende jobb med mye “surr” rundt deg og så er du der om natten når kroppen egentlig ønsker ro…….den trenger mye mer hvile en dem som jobber dag. Det vet du 😉

      Du er flink ! – men du må ikke kreve så mye av deg selv- men vær litt flinkere med deg selv også 😉 En liten greie jeg kom på akkurat nå, egentlig en litt morsom sak 😉 Tenker så klart på dem stakkars som skal ta seg av deg der inne om ca. 30 år.. når du styrer rundt på eldrehjemmet om natten og lager krøll .. 😉

        1. Ja stakkars dem!
          Det litt “morsomme” er at du vil overleve alle nattevaktene – Kan det bli bedre 😉 kanskje du må ta over arbeidet etter dem …………… Haha. Du må tenke litt mer på stakkars deg sier nå jeg –
          ja jeg syns litt synd på deg. 🙂

    5. Har jobbet nattevakter så vidt på et avlastningshjem. Verste jobben jeg har hatt. Altså det med å være oppe om natta 😮 helt fælt! Du er tøff 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg