FOR TIDLIG…

Tidlig vintermorgen i Bergen. Første snøen denne vinteren…

For tidlig til å drikke kaffe

For tidlig til å spise frokost,

Ikke engang fuglene har begynt på frokosten sin…

For tidlig til å se på God morgen Norge, noe jeg nesten aldri gjør

for tidlig  å ringe noen…

Jeg var våken kl. 04, og det er ingen vits å bli liggende å ikke få sove.

De fleste dagene har jeg ikke lagt meg på denne tiden, jeg holder på med morgenrunde  på jobb…

Og etter å ha jobbet tre netter i helgen, sovet noen få timer i går morges,

for å stå tidlig opp og hente småingene  i barnehage og skole og passe de til mammaen kom hjem,

da ble det til at jeg stemplet ut klokken 22 i går.

Så jeg hadde igrunnen sovet nok når jeg stod opp i natt…

I dag skal jeg sitte her og ta i mot lyset og dagen. Snakke med folk om dagen, få malt et soverom, kanskje komme meg  på trening i løpet av dagen…

Denne dagen har mange timer der jeg ikke MÅ  noenting , og det kjennes godt…

Ønsker alle en God Morgen og God Dag

6 kommentarer
    1. Det er veldig godt med noen slike dager da man ikke “Må” noe hele tida. Det må være tøft med de nattevaktene. Jeg hadde ikke klart det – i alle fall ikke over lang tid. Stilig kopp! Leste også innlegget ditt der du skrev om kanel mot Alzheimer. Kanel er også fint for å regulere blodsukkeret. Håper det går bra med pusen. Hvis den bare blir sjukere er det best å la den få slippe.

      1. Nå er jo jeg et utpreget nattmenneske og det må man om man skal jobbe mye nattevakter.
        Det skal jeg huske om kanel.
        Helt sant det med pusen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg