Festdag i mai

Mai. Årets måned med festdager ofte på rekke og rad…

Gårdsdagen var Lina sin dag å feire konfirmasjon…

Kamskjell til forrett og et bugnende kakebord senere. Middagen mellom her glemte jeg å ta bilde av, men

hjortegryten smakte  helt sikkert nydelig for kjøttspisere , jeg spiste vegetarsnitzel med alt godt av tilbehør, og jeg lover at det også smakte…

Lina valgte å bli konfirmert i bedehuset i Norheimsund, sammen med andre av sine venner hun går på skole med. En enkel seremoni, og der bl.a ungdommen selv fortalte hva de hadde vært med på i konfirmanttiden sin, turer de hadde reist på og hyggelige sammenkomster…

Her er den stolte og vakre konfirmant med sine foreldre som var like stolte og helt sikkert glade for å være i mål med siste konfirmasjon…, Lina er den yngste av 4 søsken.

For det er alltid mye forarbeid…

Brodering av bunad f.eks.  Den vet jeg at har vært arbeidet med i både vinter og vår, de lange båndene har mor til Lina selv brodert og brystduk er tante Anne sitt verk.  Det er veldig mange timers arbeid under lupe og med bitte små sting og jeg er mektig imponert over begge søstrene mine.

I forkant av konfirmasjonsdagen hadde mor og jeg overnattingsgjester to netter og jeg fikk anledning til å ta de med på tur. Vi var heldige, regnet holdt seg borte og da får man benytte sjansen…

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Nydelig konfirmant, fine alle tre med bunad. Flott belte, kan tenke meg det er litt av en jobb. For et kakebord, virka som en veldig fin konfirmasjon. Men at det er godt for søsteren din å være ferdig med fire konfirmasjoner, det kan jeg godt tenke meg. Riktig fin ny uke :).

      1. Ja, vi hadde det fint som vanlig og har blitt godt kjent med familien til far også gjennom mange feiringer gjennom mange år…
        God kommende uke til deg også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg