En kjæreste….?

“Mormor, vil du ikke ha en kjæreste…? ”

Det var når jeg kjørte mitt barnebarn på 6 år til avtalt levere-tilbake-plass, sammen med min yngste sønn i bilen at spørsmålet kom…

Helgene er travle, både for småbarnsmødre som skal rekke over “alt”, for det er jo i helgene alt skjer…

og for mormor som skal på nattevakt og ha huset fullt av overnattende…

som jeg må kaste ut av sengen når jeg bare må sove noen timer etter vakt…

 

Jeg har klappet en gris i helgen…,

min datter klappet så mye på den her at den smilte…

Den har gode dager på gården, selv om dagene dens snart er talte…

Vel , en kjæreste….

Min sønn foreslår Match?… eller noe med en app på facebook…?

At mitt barnebarn har blitt så stor at han tenker på at mormor ikke har en kjæreste synes jeg er ganske facinerende….:)

Og jeg sier at “ja”, nei, jeg hadde en kjæreste for lenge siden som het …

men nå er jeg litt gammel…, men jeg vet jo ikke…”

Jeg tenker , skjønne lille 6-åring, jammen har du sagt mye rart de timene jeg har vært sammen med deg i helgen…

Samtidig tenkte jeg på andre “griser”  som ikke kunne noe for at de er “griser”…

oppfinnsomheten min var stor …, men jeg greide ikke få noen til å treffe wc med det de skulle der, de bare virret omkring når alarmen gikk og før jeg kom til hadde “skaden” skjedd,  igjen og igjen …

Dermed var hele tanken om mor, mormor og kjæreste over for denne gang.

Best slik, men man vet jo aldri…:)

Jeg synes disse figurene minner litt om aliens, bortsett fra min yngste sønn inni der…

Vi to gikk oss en aldri så liten tur til Ormhilleren mens vi ventet på resten av gjengen på lørdag, og der var det plassert ut kunst siden sist jeg var der,

i fjor sommmer…

Helt nydelige figurer av glassert stein, jeg håper de får stå i fred for vind og vær og alt mulig annet som kan bortføre de…

og at jeg kan beundre de når jeg går forbi til “mitt sted” der jeg pleier å tilbringe endel timer om sommeren…

 

10 kommentarer
    1. Nydelige de figurene og det ser jeg sønnen din er også. Herlig tanker og ord fra en 6 åring, barn har både fine og kloke tanker. Og kjæreste er ikke umulig, den finnes mange hyggelige menn, som til og med treffer doskåla :D. Tror ikke kjærligheten har noen alder, men så klart er det mer begrenset etter som år går…og så må man ønske det.
      Smilte virkelig den grisen da han ble klødd??

    2. Flott kunst syns jeg! Men en kjæreste…. vel…. skal aldri si aldri, men….. treffe doskåla må de – og så må de ikke binde meg helt fast……..! En smilende gris er bra da! 🙂

    3. Omtenksomt av 6åringen å tenke på det da.. Du er jo absolutt ikke for gammel, men har man det bra uten er det jo ikke noe å “stresse med”..Også har du jo fine barn og barnebarn… <3 Herlige bilder her..

    4. Så søtt av seksåringen… Jeg er helt sikker på at jeg vil leve alene i hverdagen. Å flytte sammen med en mann igjen er helt uaktuelt. For tida har jeg profil på et nettsted der jeg søker turvenner. Jeg ønsker kanskje først og fremst kontakt med menn, men da på “kompisplan” om det er mulig? Antagelig stopper det der også. Jeg trives godt som single; føler ikke lenger at jeg “mangler” en mann i livet mitt. Artige figurer du har tatt bilde av! Kjekk sønn! 😊

      1. Ja…:) Takk, det samme her, har i mange år vært klar på at jeg ønsker å Bo alene hvertfall…
        Og kjenner ikke på at jeg mangler noenting, dukker det opp noen så ville det vært en stor overraskelse…:)

    5. Ja, man kan få kloke ord fra de små. Det får man til å tenke det. Herlige koraller da, og den korallen i midten, gutten, var jo festlig !!!!!! Nyt dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg