Dronning og dronningen…

 

 

Om middagen blir godkjent av de besøkende som kommer her i dag vet jeg ikke helt, men denne dessertkaken tror jeg ikke de kommer å klage på…:)

Sarah Bernhard kaken, laget med blant annet dronningsjokolade er steike god!

og middagen som er diverse kjøttkaker og -boller med tilbehør får jeg bare håpe faller i smak.

Ertestuingen er i alle fall god. Det er Eldorado sin, og jeg har kommet frem til før at det er den eneste som egner seg til  å lage god ertestuing av. Den er selvsagt laget fra bunnen av med erter i bløt over natten og kokt etpar timer, og med salt, pepper, muskat og smør oppi. NAM!

I går var vi på Dronningen. En topp på Askøy. På vei opp møter vi på trollet i skogen…

4-åringen har sett det før og finnes ikke redd…

Han og jeg går i forveien, min datter og to huskyer hun passer i helgen, kommer etter. De har startet litt senere så hundene får lukte seg frem til oss og får trimmet seg litt. For det nytter ikke gå altfor fort med en 4-åring på tur…

Her tar de oss igjen og videre opp går vi sammen.

Så er vi på toppen. På Dronningen. Vi har vært heldig å unngå regn på turen, men det kommer noen dråper og vi får sette oss inn og raste litt i Dronningstova…

Der er det forøvrig et lite bibliotek og min datter legge inn en bok hun lånte da de var her sist. Jeg synes dette er et artig påfunn, med å gå topptur og låne bøker…

Jeg kan se hjemover til Øygarden herfra. Henger litt mørke skyer over oss på hjemveien, men vi kom oss helt hjem før regnet kom. Og 4-åringen fikk mye skryt over at han greide å gå hele veien uten å syte og klage, mormor er helt overgidd…:)

På hjemveien snakkes røverspråket. Det er mormor som kaller det for det, mens Even selv sier det er babyspråk. For han er bare 4 år og sier at han er litt stor og litt liten…

4 kommentarer
    1. Endelig fant jeg deg igjen, fordi du var innom meg!!! Tusen takk. Så herlig middag, det blir sikkert supert. Ser dere fikk dere en aktiv dag med fireåringen. Ja, de er morsomme de små. Nyt dagen og helga!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg