Dra til Marrakech…?

Natten har senket seg og jeg må ut og tenne lys i snølykthulen som noen har laget utenfor…

Inne er det 5 som sover, mens jeg

ser på  Matkanalen på tv’n og på  Ainsley , en mann som med mye  humor lager  mat

I natt  er han  i Marocco, Marrakech…

Lyst å dra dit?

Eller kanskje vært der?

Jeg har lyst å dra dit  når jeg ser et sydende gatemarked og en blid afrikansk mann som lager delikat mat…

En gang var jeg på vei dit alene…

Det var min aller første utenlandsreise , og det var tog som var populært , billig og spennende…

Jeg møtte en mann fra Marocco i Oslo og fortalte at  jeg hadde tenkt meg dit…

Han frarådet meg det på det sterkeste å reise dit alene, og av en eller annen grunn hørte jeg på han og dro heller alene på tog til Hellas, nærmere bestemt Aten…

At jeg kom meg helskinnet hjem derfra er et aldri så lite under, alene på utenlandsreise med en knall orange ryggsekk… vel det gikk bra selv om … jeg kom meg  i alle fall hjem …

Ja, jeg kunne faktisk tenke meg å dra til Marrakech, men sammen med noen og på en trygg måte…

Opplevelser, og helst en reise til sol, og noen som lager god mat til meg , vil jeg gjerne ha som ønske,

hvertfall ønske…

til neste år…

Man kan drømme og ønske seg.

God natt til alle som sover, håper dere drømmer noe fint…

11 kommentarer
    1. Oi, det var jammen bra du traff han marokkaneren, og faktisk hørte på ham. Jeg ser ikke for meg en ung og naiv pike på tur på sånne steder alene uten at det ender i tragedie.
      Men ja, det høres eksotisk og flott ut å dra dit, det er jeg enig i. Men det du skriver på slutten der, å dra til et varmt sted, og noen som varter en opp med mat og alt….ja, det høres mye tryggere og kjekkere ut ♥ Hvile, det er hva vi trenger nå ♥
      Klem ♥

    2. Jeg også loffet med tog nedover i 20-årene. Sov på togstasjoner og under åpen himmel i en park i Brindisi. Vi var 2 lyse jenter. Ikke redd for noen ting. Rart vi klarte oss. Men det gikk greit det også. LITT grums møtte man på her og der, men ikke noe alvorlig. Og ble kjent med masse folk underveis 🙂

      1. Jeg liker å ha på matkanalen om nettene… Kan gjøre andre ting samtidig og får litt inspirasjon til oppskrifter. Flere flinke kokker…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg