Det lukter dritt…

Noe man dyrker frem tar mer tid og tålmodighet enn annet…

Jeg har prøvd ut mange av denne sorten her.

Men en dag hadde endelig tålmodigheten blitt til noe…

Den har fått jord på seg og vokser faktisk,

forhåpentligvis blir det avocado.

At det er avocado, det er jeg sikker på…

Men denne sorten

og disse ulike her…

Nei, si det …

Jeg stokket litt om på hva slags planter  jeg plasserte hvor,

da jeg måtte potte de om…

Men det blir noe spisende om det blir til noe…

I morgen før arbeidshelg hadde jeg bl.a tenkt å vaske klær og henge ut klesvasken.

De er våren det, når man kan tørke klær UTE.

Det er bare det at da jeg kom hjem i kveldingen  i går og nærmet meg huset…

var jeg i hvert fall sikker på at jeg hadde luktesansen i behold…

Det er møkkatid…

I følge mor må det til om vi skal få noe å spise…

så de nærmeste dagene må jeg stikke nesen ut vinduet før jeg tør  å lukke det ordentlig opp, rett og slett for å kjenne etter om det lukter drit…

og er jeg tøff nok til å henge klær ut for å tørke de i frisk luft,

ja da må jeg være beredt  og beinfly ut og få klærne inn om jeg ser eller hører møkkakjerren.

Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å sprøyte ut våt kumøkk for at gresset skal bli bra…

Det må da finnes andre måter…

Slik er det nå engang her, og er bare å finne seg i noen vårdager.

På landet.

Jeg vet at det går over…

4 kommentarer
    1. Ja då e da vår👍Hugsa når me hadde huset på Voss, så sant som våren kom då var da møking og ja da lukta dritt👎Men da e vår. God jobbehelg te deg🤩Klem🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg