Den som lever…

2. søndag i advent , og lite gjort i dag, men tenker det er vel det søndager skal brukes til så sant man kan,

gjøre “ingenting”…?

Her en dag i uken gjorde jeg noe jeg har utsatt litt, men så tok jeg meg kraftig sammen, for å kose meg med det, slik de viste på God morgen Norge gjorde jeg slett ikke…

Fordi jeg alltid har strevd med å være kreativ, fingernem, hatt dårlig finmotorikk…, kall det hva du vil…,

men nå har jeg blitt så gammel at jeg kan innrømme og forsone meg med det…

Men det var den kransen jeg sa jeg hadde til hensikt å lage…

Jeg rigget meg til med “alt”,  hadde  ting å pynte den med og hjelpemidler, så den ikke bare raste sammen…

Dørkrans ble laget, selv om jeg synes det tok vel lang tid…

Den henger på døren min som dere ser her, men det blir med den som med mye annet , jeg har prøvd det, og gjør det ikke mer…

Mosen er selvplukket…:)

I går feiret vi mor sin store dag på forhånd,- hun blir ikke 80år  før to dager før jul…

så derfor godt å kunne feire det på forhånd.

Vi kunne samtidig feire at hun er fri for kreft, spredningen som hun har tatt stråling for og ventet på resultat fra ,var vellykket!

Det er jo egentlig til å feire med fyrverkeri , noe vi ikke har gjort men vi har samlet oss sammen og er mange…

Heldigvis har en søsterfamilie god plass i hjemmet sitt så vi kunne feire der…

Bordpynten som søster har brukt tid på er gjennomtenkt og viser noe av det mor er glad i, av stein, skjell, kongler og ikke minst folk… Vi kaller henne for matriarken vår , hun har 6 barn ,20 barnebarn og venter sitt 7 oldebarn…

Hun er en heldig dame som har mange som hun er glad i og som er glad i henne.

I ettermiddag var jeg borte hos henne og tente adventslys der også.  Jeg så på elendigheten jeg laget på barneskolen og som hun insisterer på at er fin…

Hun har brukt den helt fra min barndom til adventstake.

Jeg har sagt til henne at om hun lever til neste jul,- og det både tror og håper jeg at hun gjør-, vel da skal jeg personlig få høvlet den røde staken så den blir rett ,og kan stå på fat uten å festes med plastelin…

og jeg skal på nytt male den rød…:)

Den som lever får se…

8 kommentarer
    1. Gratulerer til moren din. Og så mange hun har etter seg. Og ikke mint, så godt at hun er fri for kreft (visste ikke at hun har hatt det). Veldig glad på deres vegne, at dere har en mor å feire og som dere helt sikkert og forhåpentligvis kan samles om neste år. Og at du kan få ordne adventskransen mer plan. Ellers var dørkransen din veldig fin, syns godt du kan gå på en ny en neste år. Kanskje kan du bare plukke ut og sette inn nye barkvister.
      Håper ryggen din har blitt bedre <3

      1. Takk! ja hun og vi er heldige…
        He, he, tusen takk ang. kransen.
        og ryggen/isjas-jeg prøver å ligge og gå meg på fremover. er noe bedre, tar bare litt TID…

    2. synest du e flink eg. så kjekt at da går fint me mammo👏Verd å feire bare da. Du må ha ein fin dag🤩

    3. veldig fin dørkrans du har laget. hyggelig og rørende feiring av moren deres. Hun har mange etterkommere og det er kjempebra:)

    4. Så koselig dekket bord og alle de fine kakene. Likte den røde lysestaken jeg, men du fikser den nok rett til neste år. Kransen var bar vakker. Jeg liker kranser som ikke er sånn helt jevne jeg. Kos deg i kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg