Deilige septemberdager…

Vi er hjemme igjen etter en uke her…

Ikke noe å utsette på denne utsikten ved frokostbordet …

 

og her på vei til leiligheten som vi har feriert i flere ganger før. Samme hus , samme rom.

Vi har ikke vært her de siste to årene, men heller valgt et annet sted i Agia Napa.

Vi ville gi hotell Callisto en sjanse til, for vi liker oss svært godt akkurat her.

Et bilde tatt fra terrassen, ikke mye vi ser, men stor terrasse og vi hadde da palmer i hagen…

Etter tidlig frokost tilbrakte vi de fleste av dagens timer på stranden til venstre i bildet.

Akkurat passe stor. Rent, pent  og rolig.

Etter å ha lagt horisontalt her noen timer hver dag, innimellom å ha avkjølt oss i sjøen- for det var varmt, rundt 30 grader…

måtte vi inn i skyggen og spise lunsj.

Foruten gresk salat var dette min beste lunsjmat. Frityrte reker m/tilbehør.

For et slaraffenliv..:)

Jeg leste to bøker i løpet av uken, denne siste var ikke av de beste til Allende, synes jeg.

Jeg har de fleste av hennes bøker, men kanskje ikke denne fenget meg siden jeg ikke er så glad i krim?

Her var nemlig lik i lasten …

To av mine søstre, som fremdeles er mitt faste reisefølge  til Kypros…

På tur til byen om kvelden for å finne middag…

Kjole og joggesko får holde for meg, vi skal tross alt gå et stykke …

skoene kjøpte jeg mens jeg var der.

Ikke vanskelig å finne god mat i Agia Napa

Selv for meg som ikke spiser kjøtt.

Mitt beste kjøp var disse nye Rayban. De gamle av samme merke har jeg hatt i flere år uten å miste, og det var på tide å skifte de ut.

Det er ikke fullt før det går over…

På Cicero, er det foruten god mat,

fulle vinglass.

Jeg tror vi skåler her , både for at vi er så heldige å få reise denne uken i året, og kanskje vi skåler for russerne også…:)

Det var en fornøyelse å bo på hotellet sammen med de i år- noe har skjedd siden sist vi bodde på samme hotell…

og det var trivelig på stranden også i forhold til vi var her sist.

MEN det var noen andre vi diskre prøvde å styre unna i år.

På stranden.

Guhjelpe meg for et høyrøstet mas på de to velvoksne fruene. Og for en dialekt…

En av mine søstre tippet, men jeg var frimodig nok til å spørre hvor de kom fra…

Og min søster hadde rett.

De kom fra Fredrikstad…:)

Jeg vil heller høre på russisk…:)

Turen er over for i år, men jeg både håper og tror på en ny septembersøstertur neste år…

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Så herlig 😀 Og så kjekt at du har det samme faste reisefølget år etter år. Dere er så heldige ♥
      Det ser nydelig ut der, på hotellet og alt sammen.
      Russerne har ikke hatt det beste rykte på ferieturer, men kanskje det har blitt bedre nå?
      Kjekt å se at du koste deg, og kjekt å se mange fine bilder 🙂 Dette lever du nok godt utpå vinteren med ♥

      1. Tusen takk. Ja jeg føler meg veldig heldig…
        Ja, noe har skjedd med våre ferienaboer.. De har en fin ferieoppførsel hvertfall…

    2. Så fin du var med nye solbriller 🙂 Så nydelig ut det her..både mat, vær og omgivelser.. Høyrøsta mas og krimbøker er ikke jeg så glad i heller.. Men sol og bading ..ja takk <3

    3. Så herlig med en tur i september. Fine bilder både av dere og omgivelsene. Joggesko til kjole fungerer da fint :). Har vurdert om jeg skal ta meg en tur sydover i løpet av høsten. Har to uker ferie igjen. Så her om dagen at nå hadde jeg bare to uker uten planer, før desember. Så må nok bestemme meg for ferien i alle fall. Men nå har jeg igjen hatt to friske bad i Norge, i går og lørdagen :)).
      Du må være velkommen tilbake til landet og ha en fin uke.

      1. Det skulle du absolutt ha unnet deg, er IKKE overvurdert å ta seg en høsttur, kommer gjøre godt for kropp og sjel lenge…
        Takk for det og fin uke til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg