Årsoppgjør (del 1)

Et aldri så lite tilbakeblikk på små og store hendelser, begivenheter,  øyeblikk…

ja, en del av selve livet,  som bare skjedde..,

i året som allerede er forbi.

JANUAR  OG FEBRUAR:

Mest fine og kalde dager. I slutten på januar er dette det siste bildet av meg over broen ved bølgekraftverket, men det visste jeg ikke da…

Broen ble nemlig revet noen måneder etterpå.

Men denne dagsturhytten var ny av året, og turmål mangler det slett ikke på her ute i havgapet…

I januar strikker jeg iherdig  til et nytt barnebarn som skal komme i februar, og mitt 5. barnebarn, og prins nr. 5 , blir født  9. februar.

Jeg drar til Stockholm for å være der noen dager sammen med familien, og bli litt kjent med Julian Francis.

MARS OG APRIL:

Vinter og vår om hverandre…

Man vil rydde frem våren , men plutselig er markene hvite igjen…

Men lyse og vindstille dager gjorde mars til en fin måned å være ute i.

Jeg skriver om Haikudikt og jeg er med og feirer min fetter og gode nabo sin 60-årsdag…

I april skriver jeg bl.a  dette innlegget etter inspirasjon fra frodith:

JEG elsker…

 

Vinduskarmen min i stuen med grønne planter blir byttet ut med spirer som skal flyttes ut i hagehytten og bli til noe spisende senere på året…

Eli Kari trykker på den gule vårknappen omsider og da er det hvertfall vår…:)

April er måneden jeg for alvor begynner å gå, vandre, kystpassture alene og sammen…

MAI OG JUNI

Mai er måneden jeg egentlig hadde tenkt å gjøre “alt” ute. Her var mye som skulle males og beises og ordnes på, men i mai var det mest tåke, regn og kaldt, så “alt” måtte vente.

Blomster gjorde det nå i alle fall fargerikt rundtom…

Juni var jeg nesten fraværende her på blogg, men jeg reiste til Rhodos alene 18 juni.

Etter 4 dager kom min datters familie fra Stockholm og vi hadde fine dager sammen på dette flotte anlegget før…

resten av feriegjengen ankom,  og vi var hele 14 tilsammen.

Det var 14 fine dager med gode minner, og jeg ønsker gjerne å gjenta en slik tur…

Heldigvis visste vi ingenting om de voldsomme brannene på øyen,

som skjedde litt senere på sommeren…

Og heldigvis visste vi heller ingenting om TAP senere på året…

Det er godt med alt man ikke vet, tenker i alle fall jeg…

(forts).

 

 

 

4 kommentarer
      1. Tusen takk,jeg har hatt mye nytte av å skrive årsoppgjør for min egen del også, jeg må av og til inn for å huske hva jeg gjorde når ..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg