Aprildager…

Påske tidlig i april er vel helt perfekt vel…

Man vet vel aldri hva man kan vente seg, vår eller restvinter…

En av de aller siste dagene før aprilmånedstart måtte jeg ut og hilse på noen nye firbeinte som hadde flyttet inn hos mine to eldste barnebarn…

Og hva er vel mer lurt da enn å dra direkte fra nattevakt og låne seg en seng…

Siden jeg skulle hente den yngste på SFO og lage middag og sånn…

Jeg skrøt uhemmet av sengen som jeg fikk låne…,

av eldste barnebarn som ble 11 år i påsken.

Og jeg sa at jeg håpet at jeg fikk sove der flere ganger.

For mammaen sin seng, dvs. rom, går ikke for meg å sove på…

Det er noe uhåndgripelig der som jeg kjenner på…

Men greit at hun får sove der da.

 

Noen så harmoniske puser…

Jeg synes de har vært heldige med de, selv om de overtok de som 1-åringer.

Mine to eldste har feiret fjellpåske og fødselsdag  med pappaen sin og hans familie, så de har hatt litt vinterpåske

Her er en som har vinterpåske og vårpåske. Bilde fra tur i nærområdet 1 april da jeg var hos de.

Han som snart er to skulle jo være borte en stund og jeg kjenner på at det er viktig å se han litt ofte…,

om han skal være trygg på- og like å “henge med” farmoren sin…

Nå er han hos bessfar og bessmor sammen med foreldrene og både aker i mye snø og er i fjøset og hilser på lammene som allerede har begynt å gjøre sin entre…

Og siden jeg er inne på hvor mine barnebarn befinner seg så holder svenskene seg hjemme, og jeg tenker det er best. 4-åringen er vel enda i læreprosess med å være storebror, for det kan være tøft uansett hvilke alder man blir det,  i tenker jeg. Den lille på 2 måneder henger jo fast i mammaen lenge enda.

Han har fått navnet Julian Francis, og Francis betyr forresten fri mann…:)

Bildet over er fra en kystpasstur her en dag. Min aller første av denne sesongen. Første klipp på alenetur.

Og jeg kjente meg aldri så lite lykkelig. Over å kunne være i gang…

I går var disse to og holdt meg med selskap. Yngste sønn og kjæreste. Her på tur til ormhilleren

og de sitter på min plass som jeg har tenkt å tilbringe mange fine og varme sommerdager på i år…

For det kan jo hende…

Fortsatt god siste påskedager!

2 kommentarer
    1. Tida går så forskrekkelig fort, plutselig nærmer vi oss slutten av april. Men ser ut som du hadde fine dager med mange av dine i rundt deg. Du begynner å få en hel gjeng med barnebarn. Men det soverommet du ikke ville bruke hørtes ikke helt godt ut…

      1. Helt sant, tiden går forskrekkelig fort nå. Påskeuken var travel med mange arbeidsnetter, derfor godt å benytte tiden som best jeg kunne…He, he, ja det er en god gutteklubb på 5 barnebarn nå…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg