5 dager baklengs…

I går hadde jeg lyst å lage pai siden vi fikk noen som jeg visste likte dette

på besøk…

Og dessuten var det svært lenge siden jeg hadde laget akkurat det…

Paien ble god den og man kan ha så mye forskjellig i fyllet.

Den til venstre var med skinke, rødløk, vårløk og paprika, creme fraiche, egg og ost.

Den til høyre : Annamafarse,  spinat, rødløk, vårløk , egg, fløte og ost.

Mest plunder med å lage bunn men man kan få kjøpt den ferdig…

Dagen før hadde jeg med verktøy og noe planker . ( Det var de som min datter-svensken, hadde hjulpet meg med å sage til… i et innlegg for litt siden.)

Her skulle nemlig lages bro over en liten bekk som mor nesten hadde falt ned i da hun gikk markatur…

Hadde ikke greid det uten en søster og niese. Til sammen ble det girlpower…:)

De har vært på besøk etpar dager…

 

På mandag husker jeg sannelig ikke hva jeg gjorde men tror jeg slo plenen , latet meg litt og gikk på jobb om natten…

Er de ikke nydelige de to kalvene som ligger mot hverandre…

og bare tar livet med ro?

Søndag var jeg og inspiserte min datters nye bosted…

Og hun som er tøffere enn toget, oppdaget jeg at var svært redd for edderkopper og spindelvev…

Det fantes nemlig i rikelig monn i kjelleren hennes og jeg måtte tøffe meg å trå til med både støvsuger og vaskefiller mens hun bare “åkket seg”…

Ja, ja, godt det er noe hun trenger meg til…:)

Dagene går, jeg river meg litt i håret over ulike frustrasjoner etter at jeg har flyttet på meg og det tar vel litt tid før jeg finner meg helt tilrette og kan ta det med ro…

Men det går seg til…

10 kommentarer

Siste innlegg