Å samle på lykke-øyeblikk…..

Det har ikke vært vanskelig å samle på lykke-øyeblikk i uken som har vært. Solen har vært på  himmelen hver dag, og selv om jeg har jobbet og sovet, sovet og jobbet så har det vært tid til friminutt med lykke. 

Jeg har vært en flittig gjest oppi haugen , sittet der på toppen og kjent sollyset gjøre godt for sjelen…..

Jeg har jaktet på solstråler sammen med barn og barnebarn. Søndagens tur ble en overraskelse fordi jeg ikke hadde tenkt på at det var is på vannet vi la turen til

 

Dette er fire-åringen. Han har vel vært på islagt vann før, men jeg tror det var første is møte for minsten. Heldigvis ble han ikke redd, bare litt forundret da mormor “seilet” rundt med han…. Mens de voksne som var med “snappet” bilder av mormor på isen sammen med barnebarn, for isen var ikke erklært trygg…..Men det skal sies at vi holdt oss helt inn med land og bare hadde blitt litt våt på beina….

Jeg har også kjent på lykke når jeg har vært på besøk hos en søster som er sykmeldt og lykkelig over en vellykket operasjon…..Hun kunne ikke riktig forstå at jeg måtte sitte slik til at jeg fikk sol rett i øynene….:) Tror det er bare noe natt mennesker forstår….

I går var en niese og avla en “gammel tante” et besøk. Det er fint å høre på ungdommene -hva de er opptatt av, planer de har, hva som er viktig for de…..

Kan man tillate seg å kjenne på lykkefølelser når man er i en livssituasjon som ikke helt tilsier at man skal gå rundt og være lykkelig?

Jeg hadde en telefon samtale her en dag og vi kom frem til at når man har det vanskelig i livet, da er det ekstra viktig med lykke øyeblikk, virkelig samle på lykke øyeblikk…….

 

 

 

10 kommentarer
    1. Fint det er noen små” lykketing” innimellom..selv når ting ikke er så bra.. Sol og varme er absolutt noe å glede seg over… og det er et barne-barn på isen også tenker jeg.. Best å holde seg langs kanten ja :)) Ha en trivelig kveld <3

    2. Det viktig å plukke lykke øyeblikk, for de er fine å hente fram igjen når ting blir litt tungt og vanskelig. Fine vinterbilder forestten :o))

    3. Jeg syns det er viktig å samle på lykke bestandig… men det er nok ekstra viktig når livet går litt trått… da kan man nyte tidligere oppsamlet lykke også…. koselige bilder “du serverer” her også! Klem <3

    4. Margrethe: Ja,er helt sant…og viktig at man tillater seg å kjenne på lykkefølelser selv når noe er vanskelig, og ikke få dårlig samvittighet for det også…:) Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg