UT OG OPP…


Jeg blir like forbauset hver dag det mørkner. Mørkt nå, allerede? og jeg ser på klokken…Når dagene blir kortere er det nok best å stå tidlig opp og få nok lys mens det varer, men for nattmennesker som meg er det vanskelig, og må helst  planlegges.

I går passet det fint å gå ut en tur, og jeg ringte til en søster som også hadde tenkt seg en tur.  Jeg hadde lyst å gå oppover mot fjellet, nærmere bestemt Løvstakksfjellet. Ville gå en vei vi ikke hadde gått før. Vi hadde ettermiddagen fri og møttes midt i mellom der vi bor. 


Terrenget var bratt her, men jeg synes vi er i bra form begge to. Min søster er vant il å ture ofte, jeg trener helst inne. Denne steinen lå midt inni skauen.

Vi fulgte stien, turte ikke annet, og var ikke helt sikker på hvor langt opp vi skulle gå, for helt opp hadde vi ikke tenkt oss. Dette på grunn av mørket kunne komme før vi visste ordet av det. For noen år siden gikk min datter og noen veninner tur her og hadde feilberegnet tiden. De kom seg halvveis ned igjen, så var det plutselig stummende mørkt rundt de. Min datter greide ringe med mobil med lite batteri på, til meg. Jeg forstod alvoret, og ringte politiet.  Det blir virkelig svart når man står der langt uti terrenget uten lys… Enden på den historien ble at de kom hjem i politibil…..


Hit kom vi, men ikke lenger. Vi snudde og gikk samme vei nedover. Det har regnet endel i det siste, så det var endel våte steder å tråkke ned i . Jeg greide meg, men min søster tråkket skoene sine svart og våt to ganger…:) Til mye latter måtte jeg bare ta dette bildet


Det blir mye prating på søstertur, og kanskje vi glemmer å se oss godt nok for….. Det begynte å skumre på vei nedover. Men flott er det når solen er på vei nedover

Min søster får gå først nedover, så hun ikke skal bli enda mer våt…:)

Jeg vil nok ikke gå denne veien opp neste gang, for her var bratt og ulendt, men heldigvis er her mange veier til toppen. 


Her står bilen min og venter. Tusen takk for fin søstertur, pratetur og treningstur!

 

16 kommentarer
    1. Nå er det bekkmørkt ute her …men lys og varme inne da :)) Så koselig å se bilder fra tur..og fin natur..også den solnedgangen…flott bilde..:))
      Ekkelt å gå seg bort…spesielt i mørket…godt det gikk bra…det gjør jo som regel det :)) Fin kveld videre …jeg baker rundstykker som står i ovnen nå :)) Klem 🙂

    2. annebe: Ja, jeg må også ha mye lys inne nå om kveldene… Og takk, er mye fint turterreng rundt om her også…
      Heldige mannen da, som får rundstykker til kvelds. Jeg vurderer å begynne på middagslaging…:)

    3. Skummelt når en blir overrumplet av mørket! Håper søstra di unngår å bli snufsete etter å ha gått med våte sko!
      Fine naturbilder på veien! 🙂

    4. Å det så kos ut – men mørket er skummelt, og jeg har heller ikke helt tatt innover meg hvor tidlig det blir mørkt nå. Skvatt til da jeg så på klokka halv fem i ettermiddag – jeg trodde det var langt på kveld :-/

    5. karidansen: Ja, det kommer så raskt dettende på, og den gangen med min datter var det virkelig skummelt , siden det var sent på høsten og kaldt.
      Neida, hun tåler såpass, heter ikke Kari for ingenting….;)

    6. traust: Det gjør godt resten av dagen med en slik tur, men blir litt for sjelden for min del. Ja, mørketid er det, så er bare å innfinne seg med det….får tenne masse lys

    7. Så koselig det hørtes ut med en søster tur…til tross for at noen ble litt våte på undersotenne. Og så bra at dere ikke kom hjem i politibil..ubehagelig opplevelse for jentene det vil jeg tro. Men bra de kom hjem i godt behold.

    8. BforB: Ja, alltid koselig med tur, og å kjenne at man har brukt seg litt etterpå…Ja, er nok en opplevelse de alltid vil huske…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg