LITT STEINPRAT…

 

Jeg bestilte jo noen steiner hos Enhjørningen (se innlegg “jeg velger meg Ametyst” ), og fikk de raskt tilsendt i posten. 

I tillegg til Ametyst, som foreløpig er min favorittstein, hadde jeg bestilt en REGNBUEFLUORITT . PÅ Enhjørningen sine sider står det om den: 

“Skaper forbindelse mellom den  fysiske og spirituelle vekst. Gir oss erkjennelse og hjelper oss å uttrykke oss rasjonelt.”

Marianne Solberg Behn skriver i sin bok Stjerner & krystaller ,  om KLAR FLUORITT. (Det finnes mange ulike typer under samme stein navn)

“Den Klare Fluoritten hjelper deg med å fokusere, strukturere og klarne bevisstheten din. Den rene, klare strålen renser og styrker hele auraen din. Hvis du er deprimert, kan det føles som om lyset befinner seg bakom skylaget, og det er nesten vanskelig å tro at solen kommer til å skinne klart igjen. Men som vi alle vet skinner solen alltid bakom skyene….”

Jeg sier nå til min sønn at han skal ta med seg en klar fluoritt stein når han skal ha eksamener. 🙂

I tillegg kjøpte jeg tre  AGAT BLÅ  steiner. Egentlig bare fordi jeg er glad i blått og har mye blått i stuen min, så tenkte de kunne få plass på et lysfat.

 

Enhjørningen sine sider sier om AGAT BLÅ: Bringer glede, gir energi, og lærer deg å bruke dine evner. God ved kommunikasjon. Se det ja….:)

Så den er ikke bare blå og vakker…

Ved siden av steinene ligger det en blomsternål som jeg kjøpte i Dubai en gang. Den er av Zwarovski steiner og glitrer der den ligger. Skal ha den med til Kypros neste uke, passer fint på en kjole, jakke e.l. ….Jeg er glad i ting som glitrer…:)

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg