DET HANDLER OM Å FALLE (på jobb)


Disse kan redde liv og helse

Hei til alle pårørende!   Det handler om å falle (bokstavelig talt). Noen par med antisklilabber er minst like viktig å ha med i bagasjen når man flytter inn på sykehjemmet som et nytt tv-apparat (som jo er pålagt). Det burde være en “må ha ting” for alle sykehjemsbeboere.

Kjøp de på apoteket, om det koster litt ekstra der, så er det verdt det, for det kan spare mye lidelse.

En natt for ikke så lenge siden: Jeg var på vakt, og tenkte at her er jammen fredelig her i natt. En av natteranglerne, som alltid er redd at jeg fryser siden jeg går med bare armer, sier jeg det samme til som jeg alltid gjør: “neida, jeg fryser ikke, er i overgangsalderen vet du”. Hun flirer godt og selv om ikke språket er så lett å forstå lenger , hører jeg at dette vet hun alt om.

På morgenrunden finner jeg en som har fallt på gulvet. Det siste jeg ser før jeg går av vakt er ambulansepersonell som tar han med seg. Det er alltid-jeg snakker for meg selv- så mye dårlig samvittighet rundt det å finne en pasient på gulvet. Tenk om…, bare jeg hadde….,om han bare hadde hatt antisklilabber på, så kanskje…

Det kommer til å skje igjen, både med og uten antiskli, men jeg er sikker på at disse kan forhindre mange fall og mye lidelse i ettertid.

Så har du en mor, far, besteforeldre , eller andre du er glad i, så løp og kjøp!

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg