VENTER…. og ukens…

Kan man bli gal av å vente tro…

Det er fullmånenatt i natt og jeg tenker det blir fullt på fødestuer rundtom…

og dessuten er det samenes dag i morgen …

Jeg fikk tilfeldigvis med meg at det diskuteres nå om det skal bygges vindkraftverk ved samenes hellige fjell…

Slike fjell er urfolkets helligdom, det samme er det i Peru. Jeg var der for endel år tilbake sammen med en reisegruppe ,og besøkte bl.a  et slikt sted med et hellig fjell.

Jeg synes at samene må få ha sitt hellige fjell i fred…

 

Over til ukens ubudne besøk. Jeg hadde fått varsel om branntilsyn på sms. Jeg prøvde å få fatt i de gjennom flere kanaler men det lot seg ikke gjøre…

Det passet nemlig usedvanlig dårlig denne uken da jeg jobber 6 netter.

Da var det at mor kom på at jeg kunne sette lapp på døren og min tante i søre enden kunne slippe de inn mens jeg sov.

En lur ide. Jeg våknet av noen som pratet inni stuen min, men før jeg hadde stått opp var de heldigvis ute igjen…Det er slik vi pleier gjøre det sier mor…:)

Og ukens tabbe, eller som min sønn sier “går det an”…

Ja det går an , det har jeg da beviselig gjort før. Kastet ting som ikke skal kastes…

Min eldste sønn var så grei å skaffe meg ny dørlås og det som måtte fornyes. Det måtte skiftes ut, for det var totalt ødelagt og hadde vært det lenge. Her var direkte open house…

Det var bare det at sylinder til låsen ikke var defekt så den skulle fortsatt brukes…

og her en dag jeg kom på at han ikke hadde lagt fra seg nøkkel til den nye låsen, og ringte han, sa han at jeg skulle fortsatt bruke den gamle nøkkelen.

Ja, men den har jeg kastet! Ja, det går an, jeg har kastet viktigere ting enn det og forhåpentligvis ordner det seg…

I dag har jeg gått på tur, først aleine…

og etterpå med disse to. Det har vært uventet godt å komme seg ut i dag, jeg trodde det nesten ikke da jeg våknet til vårvær…

Og dessuten er det godt å holde seg i gang med noe, i stedet for å sitte å vente…

Derfor er jeg glad for at det er jobbenatt, jeg kommer sikkert å ha det travelt, og i det minste late som…

Jeg har  minner om far. Da han travet rundt på gulvet og sikkert slet ut flere par med tøfler…

Det var da mor alle gangene var på fødselsklinikken…:)

Nå bare venter jeg på at det skal skje noe i Stockholm, nå er det virkelig tiden…

og jeg har tippet på at det skjer i natt eller i morgen. Denne gangen er jeg ikke i nærheten engang,

jeg var jo tilstede sist min datter- som bor der-, fikk første prinsen sin som nå er 4 år.

Jeg venter og traver rundt…:)

 

6 kommentarer
    1. Håper det skjer noe snart da, så du slipper å vandre hull i teppet 😀 Lurer på hvilket “fjell” som er samenes hellige fjell? Ikke mange fjell nordpå etter hva jeg husker 🙂

    2. Ja håper det skjer noe snart… Rasttigaisa i Tana kommune er et av samenes hellige fjell. Det er i fjellområdet nord for dette fjellet utbyggingen skal skje. Det handler i bunn og grunn hvor mye man skal vektlegge samenes kultur ifht utbygging og her er jeg på parti med samene😀

    3. Mye vi tenker på om dagen, mye som er urettferdig og helt unødvendig trøbbel. De bør ha sitt fjell i fred!

      Ja, det er ikke lett å vente på søte små! Leit å være langt unna også. Men du er med i tankene. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

    4. Ja du har vel gått og ventet noen ganger du også🤗 jeg venter enda men skal til stockholm noen dager neste uke og min andre datter drar på fredag… klemmer igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg