Spise opp maten?

Denne type mat er ikke vanskelig å spise opp, synes jeg…

og var på bordet i to besøk , både hos meg og mor i helgen…

Og man kan fryse den og ta den op når man har lyst på Sarah Bernard…

Pizza på lørdag er også slikt som man kan fryse og spise helt opp, og var greit å lage sammen med en god salat da eldste sønn og de var her lørdagen.

Til og med ettåringen gumlet pizza…:) og så er han så glad i salat og spesielt i ..do , som han sier. Det er jo selvsagt Avocdo

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid har vært flink til å ta vare på mat, og rett og slett spise opp, men det har kommet med alderen…

Heldigvis er det mye fokus på å spise opp maten nå, og at det påvirker oss alle , det tror jeg.

En kveld fikk jeg snap av eldste datter som i vanvare hadde  tatt kanel og krydret pizzaen sin med ,

og hun fikk tilbakemld : Spis opp maten din!

Av og til kan det gå litt “fort i svingene” når jeg skal avgårde på jobb. “Alle” vet jo at jeg pleier spise nattmiddag mellom 02 og 03. Smaker fantastisk godt med middag på den tiden! Jeg åpnet boksen med lasagne jeg hadde tatt utav frysen før jeg dro, men tror du ikke det lå  sjokoladekaker i hele boksen! Feil boks, det ble knekkebrød og litt sjokoladekake den natten. Neste natt skulle jeg ikke gjøre samme feilen og kikket i boksen jeg tok opp for sikkerhetsskyld…

Men det var stor oppstandelse hjemme i det jeg skulle gå-noen som skulle hente noe-, og jeg trev med meg salaten jeg hadde laget til og løp ut døren.

Da jeg kom på jobb hadde jeg glemt middagen igjen hjemme…Det ble knekkebrød og salat den natten…

Lasagnen ble spist opp den 3 dagen til middag, selv om jeg var litt skeptisk, men det gikk bra…:)

Og dette går fint an å spise opp om man lager for mange en dag . Var en søster og jeg som hadde noe vi måtte planlegge, og siden jeg hadde så veldig lyst på vafler den dagen laget jeg altfor mye røre…

Sett den i kjøleskapet og ha vafler til frokost neste dag, med honning, sukker og diverse syltetøy-en god og søt frokost hvertfall…

Denne fikk jeg av søster da vi spiste vafler og det er noe jeg ikke hadde smakt før  men tenker er veldig godt sammen med  ost og kjeks eller kanskje til kjøttkaker i stedet for tyttebær ?

Det er  krækjebærgele, og jeg akter å spise den helt opp…:)

Spiser du opp maten din? Har du smakt krækjebærgele/syltetøy?

4 kommentarer
    1. Mye godt her.. Sjelden jeg spiser Sarah Bernard , men det er veldig godt 🙂 Pizza har vi ofte og det som er til overs fryser vi ned… spiser så si opp all mat her i huset..om jeg hadde spist opp pizza med kanel vet jeg ikke..hehe.. Det syltetøyet tror jeg ikke jeg har smakt noen gang.. God helg <3

      1. Høres veldig bra ut at dere spiser opp, jeg prøver så godt jeg kan jeg også…:) Og fint med mat som kan fryses og brukes en annen gang…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg