Soljakter du?

Soljakten har begynt  for min del…

Bildet tatt i dag, -eller rettere sagt i går- da jeg skysset yngste sønn en bit av veien hjemover til seg selv igjen.

Etter mur og malearbeid som heldigvis ble gjort i siste liten…

For dagene er kortere, mørket og kulden kommer sigende…

Jeg innså at jeg ikke rakk hjem før solen var borte…

Måtte stoppe bilen etter siste bro hjemover, løpe opp på broen og ta bilde…

Ikke så farlig med kulden, verre med mørket…

Men se her. Bare for etpar uker siden

Den fiiineste sommerfuglen fikk jeg først bildet av sent i september…

Og humlen

Slike dager får meg til å glemme høstmørket for en liten stund…

Denne her, som jeg er så stolt over , siden den bare var to tørre kvister i vår, kan få stå ute en stund til

Til frosten kommer sa hun i søre enden i dag…

Det er ikke så lenge til. Det var bare usle 4 grader da jeg dro fra nattevaktsjobbing i går…

Dagene fremover har sol på kartet.

Ut å gå og samle D-vitaminer, de som kan.

Tror de fleste kommer å trenge det denne kommende vinteren…

Jeg tar de for sikkerhetsskyld også i vitaminform, da jeg får altfor lite dagslys med så mye nattjobbing jeg driver med for tiden.

Det er mørkt kl. 19.30, jeg bare nevner det…

 

6 kommentarer
    1. Gjør ikke det, men burde nok. Prøver å regne på tida for at den skal bli kortere, prøver slik – en måned fram, da er det bare så lenge til vår. Phu, ennå er det mye løv på trærne, men de blir snart nakne. For fire måneder siden var vi i juni, fire måneder fram i tid er vi kommet til februar og lyset er på tur tilbake. Vi greier det. Fine bilder du viste <3.

      1. Regne på tida ja, det var jo også noe…Jeg bare registrerer mørket og lyset og har det best de dagene solen stikker frem. Men det er en jobb å komme seg gjennom mørketiden for hvert år som går…

    2. Liker årstidenes variasjoner..men fint å ha med litt lys inn i mørketida..så best å samle noen solstråler 🙂 Vakre bilder.. og flott tåre..har en Ynde som fortsatt blomstrer fint på verandaen.. <3

      1. Ja, jeg liker også variasjonene i årstidene, og legger spesielt merke til de her jeg bor …
        Men det mørket…, skulle gjerne reist langt bort den mørkeste tiden…

    3. Ja, du bare nevner det mørket. Merkelig hvor fort det blir solnedgang om dagen, og enda verre blir det jo med den snuingen av klokka om et par uker. Nydelige bilder du viser. Ha en vakker dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg