Sleng et pledd over…

Høstutsiktsbilde fra trappen min, og det er vel etpar uker siden…

For høsten synes jeg ikke har vært særlig snill her hjemme…

Jeg går ikke ut mer enn til og fra bilen når det bare regner og blåser, og dessuten har jeg sovet bort de fleste av dagene i oktober…

Men da får man samle på gode øyeblikk og slenge et pledd over resten…

I dag skal jeg ut til der jeg for noen dager siden tråkket rundt i edderkopper, og brukte tiden min til å gjøre noe jeg aldri kan huske å ha gjort…,

nemlig å rense gresskar. Vi feiret aldri Hallow når mine barn var små men jeg forstår at det er kommet for å bli og min datter begynner i god tid å gjøre klar…

Forresten ,edderkoppene jeg sikkert kommer til å tråkke rundt i i dag også er ikke ekte, men ser veldig ekte ut…

Jeg kaster gjerne et pledd over de siste oktoberdagene og helst over hele november også, bortsett fra fine timer og øyeblikk …

Som i går, da jeg fikk en bitteliten til å sovne mens jeg bærte og sang- veldig lalla-la-lavt da, for jeg kan ikke synge…

Han var på farmorbesøk og vi voksne spiste middag sammen…

Jeg har vært litt sosial mellom nattevakter , og det hjelper mye på. Skal man overleve mørketiden, så må man det. ikke lurt å gå og surre rundt i mørket alene hele tiden…

En liten pratestund sammen med andre kan hjelpe mye …

Et fysisk pledd kan man også slenge over…

Ja, på jobb her en natt, der kastet jeg et pledd over en tv-skjerm.

For det kan man gjøre…

når den som  på rommet sitt  sitter årvåken i en stol

og er angstfull fordi jeg ikke ser det samme som henne…

Menn og skygger midt på natten i en tv-skjerm som er slått av, og mennene ville til og med ha henne til å hjelpe seg med å bære ting…

Nei, sleng et pledd over…

Det hjalp denne gangen, hun la seg i sengen og sovnet etterpå…

Om du fryser og sparer på strømmen, så finn frem et ekstra pledd, på sofaen eller i sengen,

sleng det over deg og ta en pause fra…

Ja, alt…

En stund hvertfall…

Ønsker alle gode siste oktoberdager!

8 kommentarer
    1. Da jeg var barn, vel det er jo en stund siden, så hadde jeg aldri hørt om Halloween engang. Prøver å vri hjernecellene for å huske når det ble så populært her hjemme, men er ikke i stand til det. Som du sier så er det nok her bli. Jeg har aldri forsøkt å rense ut et gresskar eller skjære ut ansikt på dem, men det hadde vært gøy å prøve det 😉

    2. Så mye et pledd og et “pledd” kan brukes til; varme, lunhet, hygge og bort med alt som ikke er godt. Aldri tenkt på alle bruksområder et pledd kan ha. Jeg skal også ta pledd mer i bruk <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg