Ser du hjorten?

Her var det meningen jeg skulle våkne i dag…

Slik ble det ikke i år…

Helt siden før jul hadde jeg gledet meg til to uker på Rhodos nå…

Var noe  jeg så frem til i mørke vintermåneder…

Nyter synet ut kjøkkenvinduet av noen som gjester oss i kalde juli…

Men om det ikke ble noen sydentur på meg i sommer så kjenner jeg ikke den helt store deppingen av den grunn…

Jeg hadde bestemt meg for å bli hjemme.

Ingen Norge-ferie, bare rolig øyliv her hjemme.

Min første uke i “frihet”, ja fra nattjobb da, skulle jeg bruke til å snu døgnet blant annet, men det ser ut til at jeg trenger litt drahjelp i forhold til noe å sove på…

selv om jeg har stått opp i rimelig tid om dagene…

Jeg har ikke bare latet meg denne første friuken. Noe fornuftig har jeg da gjort…

Båten til min onkel-på slipp midt mellom to røde naust her-, har blitt piffet opp med vasking,boning og  bunnsmøring .Tenker han på 86 år var glad da jeg tok over å krype under båten for bunnsmøring…

Ellers måtte jeg på Ikea en tur…

Det er noe å gjøre når man ikke kan ligge på stranden…

Så kan man få gjort unna ting man har tenkt på å gjøre lenge….?

Men hjorten …

har du sett den?

Mens jeg har blogget har jeg gått frem og tilbake i soveromsvinduet mitt…

Med kamera klart hadde jeg håpet på å få se det jeg gjorde i går natt…

Jeg tellet minst 8 hjort noen meter utenfor soveromsvinduet mitt og hadde hjertet i halsen da jeg så flere hoppet over hovedveien og utpå marken her…

For trafikk er her både dag og natt, og like etter at de hadde løpt over veien kom det en bil som kjørte godt over 60km/t , som er fartsgrense her.

Hadde vært tilpass å fått en hjort rett i bilfronten, idiotføreren!

Har du sett hjort om natten? For på dagtid er den flink å gjemme seg å sove…

 

Ingen hjort å se i natt, så kanskje jeg skal prøve å legge hodet på puten.

Ønsker dere fine drømmer i natt.

 

 

7 kommentarer
    1. Det er fort hjort.
      Å treffe på en hjort i fart kan føles litt dumt, men det er fort hjort 😉

      Ser skikkelig idyllisk ut nede ved sjøen der båten ligger på slipp, men nå har jo den driftige kvinnen vært der med skrubbebørsten 🙂 ……… Heldige onkel som nå kan nyte sjøen i en nyvasket og bunnsmurt båt 🙂
      Kanskje sjøluften gjør noe med denne kvinnen som nå bor ute i havgapet- det er fort hjort sier hjorten som lurer på om du har sett denne kvinnen?

      1. Ja det er nok det, for den kommer jo så plutselig, men kjører man altfor fort i det øyeblikket så er det litt idioti på toppen…

    2. Så ingen hjort 🙂 Jeg er også bare hjemme akkurat nå, men har vært på to campinger 🙂 Helt koselig det 🙂 Greit å finne på litt hjemme også. Har sett rådyr i sommer 🙂

    3. Deilig med ferie uansett – selvom den er annerledes i år! Du har vært flink! Hjort har jeg aldri sett “live” – du er heldig som bor et riktig sted for å se dem! KLemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg