Påske og andre aprildager…

Om man bare ser litt etter finner man  hjerter på stier man går…

De siste ukene har bl.a vært fylt med påske og alt som rommer den…

Mange har vært på reise, så også i min nære familie.

Jeg har holdt meg hjemme, har ikke for vane å dra bort på denne tiden.

Jobbet litt,- eller litt mer enn litt-, kost meg på hjemme når jeg har hatt fri, hatt overnattingsgjester noen netter og vært mye utendørs…

Finværspåske er det mange som har hatt glede av i år…

6 april ble mitt eldste barnebarn hele 10 år, og det er ikke å benekte at jeg i det samme følte meg litt gammel…:) Etter å ha kjedet seg noe helt aldeles grusomt hjemme alene en dag, dro han til Stockholm sammen med mor og bror og kommer hjem i dag.

Med dårlig mormorsamvittighet for at jeg ikke dro og “joinet” han den dagen han kjedet seg,

tenkte jeg at jeg kunne hvertfall ringe til han…

Og prate ville han, mer nå enn de dagene jeg faktisk er der og han sitter med nesen i nettbrettet…

Jeg måtte spørre han om han savnet Hufsa. Den har også vært en del av mitt liv,

og har bodd hos meg en stund…

Det er pus det er snakk om, den måtte takke for seg etter 13 år.

“Det går bra” var det eneste 10-åringen ville si om den saken…

 

For noen dager siden ble det bestilt 3 enveisbilletter til Porto…

Da rømmer vi landet men er ikke sikker på når vi kommer hjem igjen…:)

Pilgrimstur fra Portugal til Spania kjennes med ett litt nærmere, ja det blir reise!

Jeg både håper og tror at vi kommer oss avgårde. Det er meg selv og to av søstrene mine som har tenkt oss på en laaaang vandretur med sekk på ryggen hele veien…

Med den i hodet er det at jeg prøver å bruke tid på å bevege meg litt mer…

Det har det vært anledning til, og vær til de siste dagene…

Noen bilder for å vise at dagene har vært fine på min hjemmebane. Det øverste fra en helt ny kystpasstur av året , og der yngste sønn var med meg.

Så var det å få påskepynten pakket bort igjen…

Ønsker alle fortsatt fine aprildager!

 

 

8 kommentarer
    1. Været har virkelig vist seg fra sin beste side denne påsken ja. Og da er det absolutt like bra å være hjemme om man liker det best. Og du har jo hatt besøk også, og det er jo alltid travelt og kjekt.
      Høres kjekt ut med turen som er bestilt også. Stilig å ha bestilt uten returbillett. Da blir det ikke så mye stress egentlig. Lurt.
      Fine bilder fra fin tur. Vi bor jammen i et flott land ♥
      Kos deg med å pakke bort igjen påskepynten, og ha en fin kveld ♥

      1. Tusen takk for fin kommentar! ja, jeg synes det er godt å være hjemme og spesielt når vi har hatt det så fint som i år.
        Det er helt sant at det ikke er så mye stress når man ikke har returbillett til en slik tur som vi skal på.
        Klem til deg!

    2. Så fint at da blir tur👍Eg også har vore ute på den turen, kjempe fint og sitte og sjå utover havet🌞Gir ein slik ro💛Ellers har eg også nytt da fina været her heima👍Fortsatt fine daga te deg. Klem❤️

    3. Så gøy det blir tur igjen. Men enveisbillett? Visste ikke dere var SÅ gale 😀 Er det fordi dere ikke vet hvor lang tid dere bruker? Nei, billett hjem får man vel alltids 😀

      1. Jeg hadde enveisbillett på turen for tre år siden og det gikk helt fint..:)
        Ja, vi vet ikke helt hvor lang tid vi bruker og blir ikke noe gøy å måtte løpe om vi får dårlig tid…, Dette er jo en mindful vandretur…er en helt spesiell følelse å bare ta sekken på seg og gå, alle bekymringer blir lagt igjen hjemme. Slik var det hvertfall for meg sist. Og får vi ikke fly hjem, vel da får vi reise på annen måte

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg