På sanketur…

I dag var jeg oppe en og en halv time før jeg pleier å legge meg når jeg kommer fra jobb, så døgnrytmen min har forskjøvet seg denne uken…

Er noe som er bra med å gå sykemeldt, man får lys i øynene…,

ellers pleier novemberdagene mine være mye i mørke, jeg legger meg når det er mørkt og står opp når det er mørkt siden jeg bare jobber natt.

Gårdsdagen var jeg våken enda tidligere, det var da jeg hadde vært på overnatting hos eldste sønn, svigerdatter og mitt aller minste barnebarn på snart 1,5 år.

For man får ikke lov å være alene om dagen og natten etter en operasjon. Da må man “legge seg inn på folk”…,

jeg er heldig som da kunne være hos familien min.

Det var meg og minsten som var kvikkest kl. 06 på morgenen, jeg hadde sovet meg ferdig kl. 01 og hadde lagt i sengen og strikket og lest i blad gjennom natten…

Jeg husker enda småbarnsalderen der det alltid ble for lite søvn…, jeg ser mor og far i huset her ikke er helt våken på denne tiden..:)

Magnus måtte i barnehagen og foreldrene på jobb, jeg ble igjen hos de  noen timer så jeg kunne komme meg innom et sted og handle noe på veien hjemover til meg selv…

 

Selv om jeg sto opp kl. 07 i dag, var jeg sen med å komme meg ut for å sanke…

Mose.

Ja, for siden jeg var våken fikk jeg med meg godmorgen norge , det var en som laget julekranser , og mosen sanket hun selv…

Det var min inspirasjon til å ta meg en aldri så liten markatur. Etter å ha inntatt nok smertestillende så humpet jeg eg avgårde…

På veien til mosestedet var jeg innom småskogen for å inspisere fuglemateren som jeg hengte opp  i forrige uke, men det så ikke ut til at småfuglene hadde funnet stedet enda. Kanskje de gjør når det har gått litt tid…?

Tauet er for at jeg skal heise matbollen opp og ned, jeg kan ikke klatre i trær lenger.

Tror jeg …

Så var det å finne stedet med den hvite mosen…

og jeg tenkte der jeg gikk og sanket,

på mine formødre

som gikk med kiper på ryggen her i marka og sanket brensel…

brakebusker og lyng kanskje…

av ren nødvendighet. De gikk nok og strikket mens de bar på kipene. Her skulle ingen tid gå til spille…

Jeg står og ser ned på sjøen her fra der jeg går rundt og finner mose og kjenner at det er her jeg hører hjemme…

(bildet tatt  en dag det var blikkstille)

Jeg har tenkt å prøve å lage en krans en av dagene, selv om det kan hende at jeg kaster den veggimellom om jeg ikke får det til…:)

Andre som skal lage det i år?

Noen andre som har vært på sanketurer?

 

 

 

4 kommentarer
    1. God bedring! Så fint du fikk sove over hos dine. Ja, jeg har sanket både mose og kongler. Jeg har ikke laget mosekranser i år, men noen i edelgran. Koselig å lage ting selv. Klart du får det til. Vær tålmodig og pass på at mosen er fuktig. Lykke til 🙂 Klemsiklem 🙂

    2. De siste årene har jeg også laget krans til å ha på døren, det er jo uendelig gøy jo. Må snart ut i samme ærend, men neppe så tidlig som deg 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg