“men det e bara vatten…” og klemmer

(Høstbilde fra “runden”)

Sitter og lytter i natten….

på regnet utenfor, og på en melankolsk sang, av Laleh. “Vatten”

Melankolske sanger på svensk er nydelig…

I dag har jeg klemt barn og barnebarn, min eldste datter og de to små som jeg fysisk kan rekke å klemme,  og som bare bor en times kjøring fra meg.

For jeg vet ikke når jeg får klemme de igjen…

Barn og barnebarn i Stockholm sendte jeg pakke med klemmer i for et par dager siden, og noe strikket og varmt til 2-åringen som bor der…

Jeg savner virkelig å se de og klemme de!

Det kan hende at det blir en god stund til enda…

særlig nå som Corona har tatt et steg nærmere meg…

Så får man holde pusten  litt til…

 

“Vi kallar det tårar och regn

Men det e bara vatten…”

Ja, regn er “bara vatten”

Men tårar er litt mer

Det er følelser , gode , såre, vonde, sinte, hva-som-helst…

men følelser…

I morgen/i dag, får vi høre mer om hvordan vi skal forholde oss til hverandre, og siden det er nyttig informasjon kl. 11.30 har jeg satt vekkerklokken på 5 min. før…

For etpar uker siden fikk jeg denne nydelige klemmen på døren min. Fine ord på kortet selv om det ikke var navn på noen avsender…

men var ikke så vanskelig å finne ut av  det…:)

Håper alle har fine drømmer i natt, og at jeg også kan drømme noe fint…

Som Laleh synger….”Ledsen kan jag va’ sen”.

 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. En fin sang. Ja, den koronaen gir forandringer. Jeg fikk klem av barn og barnebarna i høst en gang, og det var det. Savner det virkelig i mange situasjoner, men vi får forsøke å være forsiktige, så de som blir syke kan få behandlig. I dag har jeg handlet mat for en god stund, og så får man holde seg mest hjemme etterpå. Liker ikke dette, men vi har jo ikke noe valg. Jeg er glad det går mot advent og jul. Vi får gjøre ting som gir oss selv enkle gleder framover. Nå går jeg i skogen og henter noen kongler og litt mose, naturen er god nå. Klemsiklem 🙂

    2. Gode klemmer både i form av ord, tanker, blomster er så godt! Alt blir så sterkt nå! Orntlig klem får bare prinsessa mi – godt ho bor nære nå – er nok vondt når noen av dine er langt unna! Ta vare på deg – god klem <3

    3. Stemningsfullt høstbilde, men du kan også formulere fine ord. Ble rørt. Hva denne tiden gjør med oss og nærheten til de vi er glade i. Hvordan vi kan dele tiden sammen, og hvordan vi skal dele tiden igjen. Og vi kan skyve bort det triste og være det senere, så sant. Varm klem.

    4. Tror jeg må høre på den sangen med Laleh. Enig med Bfor B: Du beskriver det vakkert. Nei, vi vet ikke når vi kan klemme igjen. Sist jeg klemte mine barn (som alle er voksne) var i forbindelse med feiringa av 30-årsdagen til eldstemann i slutten av februar. Vi har jo møttes noen ganger etter det, men klemming har vi holdt oss unna. Jeg er ikke så “klemmete” av meg, men dette blir jo veldig spesielt og rart. En gang tar det jo slutt, vi vet bare ikke hvor lang tid det vil gå… Nydelig blomst du fikk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg