LYSPUNKT i tilværelsen?

Det var i går jeg plukket disse , etter å ha sett meg over skulderen…

I dag er det Ikke-gå-utenfor-en-dør-dag .

Tåke, regn og kaldt. Det har vært mange “begredelige” dager i mai. For det er jo en måned man har lyst å gjøre så mye utendørs, men må “liggepåveret”…

Kan jo ikke ut  å beise terrasse, eller hagehytte eller hente ut hagemøbler. Tror ikke engang jeg går ut for å se om grønnsaksplantene mine har det greit eller trenger vann der ute i hagehytten.

Gå tur er heller ikke tema. Det får værsgo være fint vær om jeg skal gidde å gå på tur.

I mai.

Men selvsagt er det alltid lyspunkter i tilværelsen…

Som her fra forrige helg, da jeg hadde overnattingsbesøk av datter og barnebarn.

Yngstesønn dro hjem om kvelden da det ikke var sjanse å hive maling på husveggene…,

etter bare en dag med opplett..

Men den ene dagen dro vi på kystpasstur i stedet…

Min datter mater sauene som har stilt seg i kø for å få spise løvetann…:)

Og litt spennende var det for barnebarn å gå gjennom den trange stien på turen. Her er det 11-åringen, som ikke følte seg  helt trygg…

Dagen etter på geocach. Vi fant en, den andre befinner seg på berget nedenfor her, vi hadde gått litt feil.

Men da var det nok med gåing for dagen så vi dro hjem. Finner den en an gang…

Men  andre lyspunkt i tilværelsen da?

For meg. En hel uke fri. Som skal inneholde “alt”.

Alt som kan bli til etterhvert, og noe som en vet på forhånd…

En helt ubrukt uke.

Dagen i dag er bare restitusjon etter arbeidsøkt …

Men det kjennes godt å ikke måtte løpe ut av dørene for å rekke nattjobb, å bare være i sin egen stue og i eget selskap, uten å måtte rive seg i håret av alle utfordringene min nattjobb kan ha…

Et helt annet lyspunkt i tilværelsen er,- og jeg smiler når jeg skriver det…

for nå er det bare tre uker til jeg pakker den røde

kofferten…

Det kjennes godt å glede seg til noe, selv om man skal leve i nåtiden og hver dag har nok med sitt osv.

Har du lyspunkt i tilværelsen? Noe å glede deg til?

Eller er livet bare mørkegrått nå, for det er ok det også.

Det pleier å gå over…

 

6 kommentarer
    1. Så koselig tur de hadde:)
      Ja, jeg har masse lyspunkt i hverdagen. Småturer, god mat, jobbe frivillige, være kreative osv:)
      Kos deg med fri uke:)

    2. Det så sant, det tunge går også over. Og så godt for deg med en uke fri og etter den uken er det bare to uker til at kofferten pakkes :). Vi har alltid mye å glede oss over. Været blir bedre, jeg gleder meg til uka, gleder meg til å stå opp, gleder meg til alt som skal skje. Og så vil det kommer disse dagene som man føler en må skrive av seg inn i mellom, men det er mest av de gode dagene. Riktig fin tirsdag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg