Litt lyse desemberdager…

Om morgenstund har gull…, eller er tull i grunn …

har jeg ingen sterk formening om,

bare at det lager litt krøll for meg…

I dag begynte morgenen 04, jeg knep øynene igjen til nærmere 06 før jeg listet meg opp på kjøkkenet så stille jeg bare kunne i et knirkende hus.

Balanserende mindful med brente mandler, te og søte småkaker og slikt ned trappen igjen, for her trengs det å være mindful, jeg har falt ned trappen før og påført meg armbrudd.

Det er heldigvis lenge siden…Er redd jeg hadde knekt mer om jeg hadde “trappestupt” i dag….:)

De siste dagene har vært lyse, -utendørs fordi vi har finværsdager-, og “på innsiden”,

fordi det har vært godt å ha litt kontakt og nærhet til familie man ikke har sett på en stund…

Både besøk her hjemme hos mor og meg, og gårdsdagen med tur til byen.

Det var mer folksomt enn jeg trodde både utendørs og innendørs i Bergen i går, og det overrasket meg litt, men jeg trenger ikke gå lenger enn til meg selv…

Jeg vil handle julegaver og møte mine nære når det passer for oss. Så får vi gjøre så godt vi bare kan med tanke på avstand og munnbindbruk.

Jeg merker meg at folk har mer “tunnelsyn” enn normalt, skal godt gjøres å treffe på kjentfolk når man ser rett frem og har mye av ansiktet bak en maske…

Men det skjedde meg i går …:) På rett sted til rett tid og så befinner vi oss helt plutselig, fem familiemedlemmer i småprat noen minutter…

Nå hører jeg mor har stått opp og det er lyst blitt,  jeg får komme meg opp og drikke kaffe og se om småfuglene har funnet frem til matfatet jeg ordnet i går , med hodelykt på ute i hagen…

Ønsker alle en god adventssøndag. Det er søndag, senke skuldrene og gjøre ting langsomt…

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg våkner kl 04.30 rett som det er, sovner grytidlig også 😀 Men står opp og kommer i gang like greit. I dag hadde jeg mange timer i sofaen før jeg dro til byen og handlet litt julegaver 🙂 Godt å få begynt 🙂

      1. Jeg får litt “hetta” av å ikke sove nok, og bare oppstykket søvn, mest fordi jeg vet jeg må holde meg våken hele natten på jobb og ikke er i seng før kl. 09 om morgenen, ellers så er det jo deilig å våkne tidlig og få med seg de få lyse timene på dagen…
        Ja, mindre stress om man er tidlig ute å gjøre ferdig gaver…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg