HAR DU TID…?

Vel, hva lages ut av dette da?

Ikke julekaker hvertfall, men noe av det vi spiste før kakeinntaket.

Det er de karbonadene med mest farge på som lages av gulrøtter, løk, rødbeter, sylteagurk, egg,  ost, litt potetmel og krydder.

De grønne er også vegetar, med quinoa og spinat for det meste, pluss fetaost kan man ha i, og egg og krydder.

Jeg hadde selvsagt med kjøttkarbonader, for det må være noe for enhver når vi er godt over 20 tilbords med litt ulike matpreferanser….:)

Anledningen er mor sin bursdag.Den er ganske så beleilig den 22 desember, for da kan vi ha bursdag-og julebesøk av de som kan. Samtidig…

Hun sier at dette er siste gang vi kan være så mange, men jeg tror det er som med fødsler

Man glemmer det når det er vel overstått…:)

Må ha med noen kakebilder også.

Den styggeste kaken var så god at den ble helt oppspist. Det er firkløverkake, og den er god gitt…

 

Ellers aner jeg virkelig ikke hvor desember har blitt utav.

Jeg har kjøpt og pakket en ganske stor mengde med pakker…

Den første kvelden jeg hadde rigget meg til med “alt”, gikk plutselig strømmen…

Men da var jeg så bestemt på å pakke at jeg tok frem stearinlys og lot det stå til…

Denne måneden har jeg vært på julemarked i Bergen

egentlig bare for å henge med noen søstrer og late som jeg var med på julegavekjøp vi pleier å samkjøre…:)

På konsert  har jeg vært som jeg pleier…

Fått tid til middagsbesøk

Og litt søte saker er laget…

Tenker ta med oppskrift på denne litt senere, i tilfelle det er noen som mangler en enkel kake å lage…

 

Desember burde vart i 2 mnd.

Synes jeg…

Den rommer så uendelig mye , og mange har for liten tid, hva det nå måtte være man har for liten tid til…

For det kan være så ulikt …

Hva bruker du mest tid på denne måneden?

Eller løper tiden aldeles i fra deg…?

 

Ønsker alle en God lille julaften og Julaften.

Ønsker at alle kan bruke tid på det som kjennes riktig og viktig.

Hos meg har flokken begynt å samles.

For meg er det det viktigste de neste juledagene…

 

 

4 kommentarer
    1. Her var det mye godt, både for de som sverger til “veggis” og de som vil ha kjøttmat. Ja, hva har vi tid til? Det vi har mest lyst til får vi som regel tid til i hvert fall. Fortsatt god jul til deg og dine! 🎄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg