GOD NOVEMBERREISE…

Er november helsvart, eller?

Selv om det er mørkt klokken 16.30 om dagene, -jeg sier det ofte høyt og regner med at mor kanskje er litt lei av å høre på meg, selv om hun ikke sier noe…:)

Det sniker seg inn gode dager selv i mørket og det kjenner jeg at gjør godt.

Som på disse bildene, da jeg møtte flere av mine nærmeste og fikk høre på korpsmusikk.

og kjøpte årer til å vinne premier med…

Mitt eldste barnebarn er aspirant i korpset og det ble noen fine timer med korpsmusikk, åresalg og kafe med hjemmebakst…

Det ble premie ved mitt familiebord , at jeg ikke vant er helt normalt…

jeg gikk en del på årebasar i min barndom men kan ikke huske at jeg noengang vant noe…:)

For noen dager siden stod jeg litt tidlig opp mellom noen nattevakter,

bare fordi det var nydelig november, dvs.opplett og ingen vind…

Det er sjelden kost nå for tiden…

Jeg tenkte jeg kunne finne noen speilinger, tok “runden” og gikk ned til sjøen

 

Jeg er fornøyd med små lyspunkter , bare det å få noen timer med dagslys, for ja

det ER mørkt klokken 16.30. Og ikke alle dager har jeg stått opp før mørket kommer …

På jobb er det også mørketid…

Jeg steller med både levende og døde…

Det er ofte om natten de dør, og uforklarlig men sant er det

at avdelingen er usedvanlig rolig slike netter når noen drar…

De to siste som fikk slippe, var det godt over 20 års aldersforskjell mellom.

Det sier bare at det ikke alltid handler om alder når man bor på sykehjem…

Og når tid man er gammel  er det delte meninger om…

 

Den siste som jeg fikk følge på veien var en fin opplevelse.

Familien var forberedt, vi var forberedt, vi var to pleiere tilstede da h*n stille og rolig forlot denne verden, som ikke hadde gjort h*n noe godt de siste ti årene han levde…

Om natten da vi hadde stelt h*n, kledd på h*n og gjort alt så fint vi kunne,- jeg kjente på at jeg var fornøyd, h*n var så fredelig og fin der h*n lå…

da kikket jeg opp som jeg pleier gjøre…,

og ønsket god reise…

I dag blir en travel dag , sikkert en koselig sen ettermiddag, og forhåpentligvis  en rolig jobbenatt…

 

 

 

9 kommentarer
    1. Her er det i allefall en mild november og det er deilig at kuldeperioden blir så kort som mulig syns jeg 🙂 Så hyggelig å ha med noen i korps da.. ingen av mine har vært med..men korpsmusikk er jo så fengende og fint 🙂 Vakre bilder med flotte speilinger.. Ønsker deg ei fin uke videre <3

    2. Så koselig at du har et barnebarn i korpset! Jeg er jo ekte korpsjente – fra jeg var 9 til jeg var 25….! Det er høytidelig å følge noen ut av livet……. ! Fine novemberbilder du har tatt også! Klem <3

      1. Ja, jeg synes det er koselig. har spilt i min barne og tenåringstid og også en stund i voksen alder.
        Helt sant, det er høytidelig…. Klemmer igjen

    3. Først; så fine speilbilder fra november. Godt å komme seg ut. Men mørkt blir det tidlig. Sola som ikke når fram alle steder. Du skriver om den viktige jobben du gjør. Spesielt å høre at hele avdelinga er stille når noen dør. Vil gjøre deg oppmerksom på at du har glemt en *, så om du ønsker det kan du rette den opp :).
      Vi må samle på de fine dagene, for de kommer dem også. Heldigvis. Klem <3.

      1. Tusen takk! Ja, det er rart, men har opplevd det så mange ganger før når noen dør…
        Godt med fine dager innimellom, trenger det på denne årstiden…Klemmer igjen

    4. Dødsfall bringer mange følelser i oss på godt og vondt. En tanke streifer meg hver gang en døde og den personen får det godt hvor den havner….jeg tror på liv etter døden.
      Ellers fine speilinger i vanner. Bildene bringer ro i sjelen.
      Artig å få være med på slike basarer særlig når du skal se på ditt eldste barnebarn. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det ..men barnebarna bor på Filippinene.
      Ha en fin dag.

      1. Takk for fin kommentar. Håper du får sjanse til å være sammen med barnebarn noen ganger i hvertfall, kanskje du kan når denne Covidperioden er over. Vondt å gå glipp av …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg