Gjenbruk og sixpack…

Dette er helt nytt av året og slett ikke gjenbruk denne påsken…

men håper det kan være det i mange år fremover..

Disse fine tingene kom i posten for noen dager siden og det er yngste datter som bor i Stockholm som er kunstneren…

 

Dagen i dag har jeg brukt til å våkne etter 4 jobbenetter og ser frem til å ha fri resten av påsken.

Da jeg karret meget av sengen litt over kl 13, var det stille, opplett ute og jeg nøt morgenkaffen mens jeg speidet etter skjorene utenfor…

Det er de som fikk meg i godt humør og altfor sent i seng etter nattevakt i går….

Jeg oppdaget nemlig at de drev med en  slags gjenbruk…

 

Mens mange andre jeg kjenner og vet om, bloggere inkludert …,

driver og graver frem hyttene sine utav snøen for å bruke de noen dager-forstå det den som kan…

Så har skjorene, eller skjærene om du vil, begynt med reirbygging i den store tujaen min utenfor.

I år igjen, på samme sted.

Det gikk jo skeis i fjor da det en natt var et fæla spetakkel og det som skulle bli så fint , sikkert med egg i reiret og alt, ble ødelagt av et eller annet dyr som greide komme seg opp i treet…

Det som gjorde at jeg måtte smile av de og tenke på ordet gjenbruk  nå…

var at jeg oppdaget at de hentet greiner fra et annet reir som de har brukt i årevis ,og som av en eller annen grunn ikke de vil, eller kan bruke mer…

Vel, de hentet i alle fall greiner/kvister og rundet hjørnet på huset mitt bort til tujaen og bygget kvistene inn der.

Jeg skal nok bort på haugen og bivåne det nye huset en dag…

Jeg liker skjorer av en eller annen grunn…

Da det litt senere i  dag begynte å skye seg til med tåke, vind og regn både tenkte og dro jeg på treningssenteret.

Der var det påsker…

bare noen unge gutter som benyttet påsken til å trene på apparater jeg ikke bruker…

Og det var da jeg kom på samtalen min med 8-åringen som jeg hengte med her forleden.

Snakketøyet går jo når de bare ikke har en skjerm foran seg og når jeg hentet han på SFO…

Det var da det var snakk om sixpack. Det var nemlig en som var sjefen der på skolen eller i klassen.

Det var  faktisk han med sixpack, og bare han ikke hadde 8-pack og…:) Det var nemlig bare å holde seg inne med han, det var han som bestemte!

Jeg husker ikke helt hva jeg svarte barnebarnet mitt , men kan jo hende han husker det…:)

Det var hvertfall ikke til fordel til han med sixpack…

Nå er det kaffe og sjokolade og senere, etter middag, har jeg planer om å rydde i noe jeg må…

Man blir vel aldri ferdig med å rydde vel…

Men i dag koser jeg meg med det, alene og med god tid siden jeg ikke skal rekke noe som helst…

Fortsatt god påske!

2 kommentarer
    1. Gjenbruk…ja. Jeg tror jeg har mange gjenbrukte klær og smykker fra svigermor:)
      Og det du fikk fra din datter var bare nydelig:) Fikk lyst til å lage selv:)
      Ha en fin helg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg