En sursøt dag…

Det beste stedet å gå når pulsen har blitt litt høy…

I dag hadde jeg stedet for meg selv, eller nesten da…

Det var noen som kom rekende sjøveien , tok seg på land og så ut til å være på ferie…

At pulsen ble høy var ren irritasjon, eller harme kan jeg vel egentlig kalle det…

For været var perfekt for å få ut alt nyvasket sengetøy og rydde og vaske litt etter de besøkende.

Og siden det ikke var sååå varmt at jeg bare ville sitte å sole meg så holdt jeg på med huslige sysler.

Da jeg hadde fått alt sengetøy opp på snoren og det blafret i vinden , kom mor susende rundt hjørnet…

“Kjenne du ikkje lukten av skittpøsen”…

“Hææ, den sto i ro for litt siden, jeg har voktet på den hele tiden…”

Alt sengetøyet ned igjen  og inn på snorer innendørs, steng dører og vinduer , for den H…pøsen er løs igjen…

For de som ikke vet hva pøs jeg snakker om så er det en som kjører rundt her jeg bor og jødsler marken hos flere naboer rundt meg, og den vognen spyr ut tynn kudrit så det lukter noe aldeles forferdelig…Man kan hverfall ikke henge ut sengetøy den dagen…

Jeg gjorde meg ferdig med det jeg måtte, tok så sekken  frem og pakket ned litt vann, noe underlag å sitte på, solkrem og en shorts. Løp inn igjen etter solbriller, lesebriller og Tara-blad, og avgårde dro jeg…

Til Ormhilleren. Det blåste litt og var ikke så mange gradene, men jeg fant meg en lun plass.

Med utsikt og lukt til kun sjø, pluss besøk av disse sjøvandrerne ,en storfamilie med ender…

Vel, da hadde pulsen allerede senket seg og jeg kjente jeg var i godt humør igjen.

jeg ble værende noen timer før jeg satte nesen hjemover…

I morgen er en gruglede dag, men morgendagen for svare for seg selv, den er visst allerede i gang så er på tide å finne sengen…

Sove godt, ønsker alle gode drømmer!

 

6 kommentarer
    1. Fryktelig kjedelig å henge ut tøy når det er møkkaspredning. Men syns du løste det eksemplarisk og til etterfølgelse. Så fantastisk ut med en lun plass i den naturen <3

      1. Ja, helt sant, jeg bare “måå” tørke klær ute på denne årstiden, derfor prøver jeg meg alltid… Tror han er ferdig i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg