Elsker du høsten…?

Høstdagene og nettene er travle…

Her er to som viser meg “hemmeligveien” som jeg aldri hadde gått på før…

Den som går bak er mitt barnebarn.

Jeg fikk litt “flashback” til mine barns barndom i en heller trang leilighet i byen den gang…,

i tillegg til mine 4 barn var den ofte fylt med vennene deres også…

Jeg ser min datter kjører samme stil…:)

Heldigvis hadde jeg sjanse å hjelpe datter når det var planleggingsdag på skolen denne uken.

Hvordan man ordner seg i alle hjem på en helt vanlig mandag vet jeg ikke…

Jeg hadde sjanse fordi jeg skulle på nattevakt om kvelden…

Ellers har uken gått med til  5 jobbenetter og dagene blir kortere for sove må man jo da…

Jeg er ferdigplukket med disse og har rimelig mye av de i frysen for videre å bli til noe nyttig når regn og storm setter inn…

Det er faktisk første gang jeg plukker tyttebær til matauk, det er bedre med hjemmelaget enn kjøpesyltetøy og kan bli til nytte ved høstmiddager…

Det er ikke noen hemmelighet at jeg ikke er glad i høsten, men det er mest grunnet mørket,

som gjør dagene mine så korte…

Helgen har vært fin.Vi har feiret maidager i september som så mange andre…

Da har mor og jeg også hatt overnattingsbesøk av tre tilreisende i en søsterfamilie…

Konfirmasjonsdagen til en nevø er det vi har feiret lørdag denne uken…

og jeg synes det var så fint pyntet med steinheller og med skjell fra ulike land og steder…

og med barnebilder av konfirmanten på både vegg og som bordkort.

 

Vel, høsten er her, jeg tør å bruke ordet nå…, og neste uke har jeg en plan for flere høstlige sysler, og ordne opp litt etter sommeren …

Da har jeg ferie og skulle vært helt andre steder enn hjemme…

men venter med det til neste år …

for da altså, da vil jeg på reis…

Dette er ikke på reis, bare to siste savner-sommeren-bilder fra ormhilleren…

og savner de to på bildet over…

Nei jeg er slett ikke noe høst-eller vintermenneske, men jeg kommer meg gjennom…

Elsker du høsten?

12 kommentarer
    1. Jeg liker alle årstidene..høst kan være koselig , men liker jo den lyse tida best jeg også.. 🙂 Barndom og venner er fint både før og nå..og det bildet på av “Hemmeligveien”var skikkelig stemningsfullt… <3 Har ikke plukka tyttebær i år..bare blåbær..heldigvis ok det frysne tyttebærsyltetøyet fra Toro (tror jeg )..men hjemmelaget er så klart aller best.. Ønsker deg ei fin kommende (høst)uke… <3

      1. Ja, høsten kan være koselig, men jeg kan nådigst like den om den har flere soldager enn regndager…
        Jeg er glad for all bærplukk jeg har gjort unna i år og gleder meg til å lage syltetøy av tyttebær, rett og slett fordi jeg ikke har gjort det før…:)

    2. Endelig skriver du, har savnet å lese..ja jeg liker høsten.
      Fargene er nydelige😃 Jeg liker mørket, da kan jeg trekke meg litt til bake..bli trøtt og få nok søvn..Akkoratt som Bjørnen som går i Hi…hi hi..
      Jeg liker at det blir kaldere, da kan jeg tulle meg in I flere klesplagg.. hue og sjal mine favoritt plagg 🙂
      Og jeg tenker klarere:)
      Klem:)

    3. Så mange fine bilder, både fra konfirmasjon og fra sommeren. Blir uansett godt med ferie, vil jeg tro. Sjøl om du har ønsket deg på andre breddegrader. Er nok også mest glad i vår og sommer, men er alltid overrasket over at den første delen av høsten er fin…når sorgen over at sommeren er over er over. Men det er mye prakk med den tiden vi skal i gjennom.

      1. Ja, det er noe med det, på en måte å anerkjenne høsten når den er her…Ja, kjenner det gjør godt med litt tid å gjøre det man vil hvertfall, ferie det også…

    4. Eg lika alle årstider. Høsten e fin når du e I fjellet. Skarp og fin luft og nydelige farga. Lika meg godt inni sofakroken min og høyre på vind og vær ute. Så koselegt. Lys på bordet, strikketøy eller bok då kosa eg meg. Da kan hende det er fordi eg e makelig anlagt at da ikkje e så nøye ka årstid vi e i🤣Du må ha da bra vidare. Klem frå Kari

    5. Jeg elsker høsten, men det er det jo absolutt ikke alle som gjør! Uansett så kommer årstid etter årstid, og en får gjøre det besteste ut av dem alle! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg