Å VÆRE TILSTEDE…

Ikke alltid like lett å være tilstede i denne travle tiden…

Desto viktigere kanskje?

Når pulsen er lav og man ikke har “tusen” tanker i hodet samtidig…

Koppen fikk jeg hos datter her en dag, da jeg dro ut for å henge litt med barnebarn.

Da tar jeg med meg silkeposen min, kjører ut direkte etter nattevakten ,og slenger meg oppi en seng noen timer …

pus og jeg tar morgenkaffen sammen, før  8-åringen kommer hjem med bussen og jeg henter minsten i barnehagen…

Når man sysler med slikt  sammen med en 5-åring som er ekspert, får man værsgo være tilstede…

Han ler når mormor setter kroppen på lego-figuren feil vei, ikke alltid like lett å se, det er så små finurlige biter dette her…

Mammaen og eldstemann har dratt på korpsøving, vi er alene,  snakketøyet går…

Han skal bli brannmann når han blir stor og vi prater litt om det.

Jeg sier han får ikke lov å bli røykdykker, han kan kjøre brannbilen…

Så forteller jeg han at oldemor og jeg skal krype opp på loftet for å finne juletreet snart…

Da blir han helt himmelfallen: “skal dere ha plastikktre”?

“Ja, det er veldig fint og sparer miljøet…”

“Vi skal nå ut i skogen og hugge tre i morgen…”

Jeg tror nå sånn passelig på det, men det stemte, jeg fikk full rapport via snapchat…:)

Det er en av de mørkeste dagene nå og det er godt å ha vært tidlig oppe hver dag jeg har hatt fri.

I forgårs dro jeg avgårde på et stort handlesenter, og da var ikke pulsen særlig lav.

Med svært mange som var ute i samme ærend, var jeg glad da jeg kunne parkere bilen hjemme og jeg  kjente at jeg måtte ut i frisk luft og opp på en haug for å se solen når  den gikk ned.

Jeg slapp å gå alene , fint å lufte tanker sammen med noen også…

I går var jeg i Bergen og møtte disse to for å henge noen timer. Ut å spise og skravle, det var lenge siden sist nå. Da er det lav puls og bare være tilstede…

Det er yngste sønn og kjæreste jeg tar bilde av i et julepyntet Bergen.

Ønsker alle en fin 3. søndag i advent . Tenne lys og være tilstede…

13 kommentarer
    1. Koselig å være med barnebarn! De gir mye… og, ja, en må være heeelt tilstede! Det er forresten alltid viktigst uansett hvem man bruker tid sammen med! Klemmer 😘

    2. Prøve å være til stede, men ikkje lett altid. Er iallefall til stede når du skriver👍Da e så levende og godt da du skriv om, blir heilt oppslukt. Du må ha ei fin adventstid vidare😘

    3. Koselig kopp med sanne ord..men som du sier ikke alltid like lett.. Fint bilde av sønn med kjæreste..skikkelig julestemning.. 🙂 Vi har også kustig tre nå..men med barn i huset er det ekte som gjelder syns jeg (om ikke noen er allergiske da)… Førjulsklem <3

    4. Du skriver så varmt om så mangt- barmhjertelighet – godhet 🙂 du er absolutt til stede.
      Å vise at man er til stede både fysisk og mentalt – Ikke så dumt og så klart viktig 😉
      Men som menneske så har man lov å stenge litt av, for så å kunne ta seg litt inn igjen 😉
      Man prøver så godt man kan og litt til.. 😉
      Nå gleder vi oss til nissen skal komme – 🙂

    5. Ja, det er viktig å være til stede i det vi gjør, om det er lego med barnabarna eller tur i skogen. Ønsker deg fine dager mot jul. Her er litt baking i dag. Ovnen min røk i stykker før helga, så jeg er litt på etterskudd. Nå står søsterkakene til heving og litt annet er klart også. Koser meg med det da. Snart jul!

      1. Ja, helt sant, og ikke bare om det er de store og viktige tingene…
        Virkelig ubeleilig med ovnen da…
        Var inne og kikket på julehistorien din og skal nok lese hele, kanskje noen andre også som vil høre på…:)

        1. Tusen takk du! Ja, ovnen er viktig, den ble kjøpt og har allerede gledet oss med både middag og kaker! Velkommen inn når du vil lese eventyret. Du kan begynne på nummer en og klikke seg framover! :)Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg