Å VENTE PÅ GODE OG MINDRE GODE TING…

I dag er det mandler som blir laget . Det er det jeg lager mest av når det gjelder søte saker i desember. De blir veldig gode med vegetarbloggen sin oppskrift.

Mandler er nå helsebringende og sukkeret er jo som kjent godt for den mentale helse…..

Denne uken har gått lynraskt, og det er jeg ganske sikker på er flere som er enig i….

Min datter har kommet hjem til Bergen -desember-drittvær fra kald Stockholms-vinter. Det er en av de gode tingene jeg har ventet på denne uken….

Utenom har konjakken virket så pass at jeg har kommet meg på jobb ….:)

Jeg har flyttet inn på soverommet mitt igjen, selv om det mangler listverk, og det var det verdt å vente på…, men Ikea skyvedørs garderobe med glass fronter- gu-hjelpe meg for en jobb min sønn har hatt. Det kom noen gloser innimellom julemusikken….:)

Jeg har begynt på levere-pakker-rushet og har vært litt hit og dit…., og samtidig fått tid med flere jeg ikke ser så ofte.

Mindre gode ting å vente på har vært det som har med bil å gjøre….

Jeg har brukt svært mye penger på bil i år, og var så sikker på at det skulle holde til neste sommer…

Så får jeg en dag “trusselbrev” fra biltilsynet om at den blir avskiltet om jeg ikke får den EU-godkjent innen kort tid.

Jeg som trodde det var neste år…..

Det er nok å bruke penger på i desember måneden om man ikke skal bruke den på uforutsette bilutgifter….

Jeg gikk rundt med en litt vond klump i magen noen dager, og lurte på om det var noe som måtte ordnes og hva dette evt. ville koste meg….

Jeg var derfor lykkelig da jeg kom og hentet bilen og alt var ok. Jeg ønsket de en God jul og var smørblid resten av dagen…..

Nå skal jeg ta med meg noen mandler og gå besøk, og levere flere pakker….

Om dere ikke har nok å gjøre så anbefaler jeg å lage brente mandler. Jeg lover, de er virkelig gode…

Og god 4 søndag i adventstiden!

 

8 kommentarer
    1. Så godt det så ut ja med brente mandler :)) Bra bilen ble Eu godkjent og ingen flere utgifter med den! Kjekt at du har flyttet inn på soverommet ditt, høres herlig ut med stor skyvedørs garderobe! :))

    2. Brente mandler er så godt, og jeg laget det i fjor. Men de ble ikke så glansfulle og fine som dine 😉 Jeg er sikkert for utålmodig eller noe sånt 😉
      Men kjekt å få soverommet i orden. Det er noe jeg drømmer om her hjemme. Å pusse opp soverommet. Jeg har planen klar, men ikke økonomien 😉
      Huff, bilutgifter er noe herk. Så kjente igjen den klumpen i magen som du beskrev 🙁 Har hatt den noen ganger jeg også…ikke bare av biltrøbbel. Men godt at alt nå er gjort, og du kan kjøre videre med god samvittighet 🙂
      Håper du får en herlig førjulsuke <3
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg