SOLJAKT OG SITTEUNDERLAG…og kakebu?

 

 

Jeg rakk det i dag også….

Men jeg måtte opp på haugen for å få den i øynene….

Da jeg slet meg ut av sengen  etter noen netters jobb, så jeg solen.

Jeg hiver på meg sko og jakke og løper oppover. Tar bare noen minutter før jeg er oppe, pulsen blir høy og det er jo bra….

Det var disse jeg måtte benytte meg av  som sitteunderlag….

Kanskje på tide å strikke seg et underlag som jeg kan trive med meg  i farten før  jeg galopperer oppetter?

Jeg blir jo her en liten halvtime når jeg først får sol i øynene…


Da jeg var på tur i skogen en dag kom jeg over et nytt skilt som var satt opp der det stod at det var forbudt å ta bilder. Av denne basen man skimter såvidt til venstre her. Det er litt fristende, men jeg skal besinne meg. Kan jo hende jeg får kakebu….? 

Kakebu. Hvor kommer det navnet fra, det høres jo koselig ut spør du meg….:)

Det er fortsatt bart her, ingen vinter å spore

Jeg går nedover igjen, trenger ikke løpe nå. En time etterpå er det helt svart…..igjen…
 

15 kommentarer
    1. Så fine bilder du fikk når du gikk den turen. Nydelig solnedgang. Det blir fort mørkt nå synes jeg . Det er mørkt når jeg går til jobb, og mørkt – i alle fall litt skumt – når jeg går hjem også. Og i dag som det var tørt på ettermiddagen så var det litt lysere enn når det plaskregner. Skal man ta bilder nå på denne årstiden så må det bli i helgene, ellers er lyset borte. Ja om man ikke jobber skift da, for da varierer jo arbeidstiden.
      Kakebu? Ja hvorfor heter det det? Jeg tror ikke du får kake om du haver der i alle fall 🙂

    2. Så flink du er….springer du opp bakkene….. Da er du ganske sprek. Men å få sol på seg en hel halv time nå er nok deilig.
      Kakebu må du ikke få…aner ikke hva uttrykket kommer av.
      Ha en riktig god natt :).

    3. Mariann: Siden ikke sol er “hverdagskost” her i vest, så er det best å få med seg de strålene en i alle fall kan, disse mørkemånedene…

    4. margarites: Tur og tur fru blom…, får vel heller si det var å fly opp der jeg fikk solen direkte på meg, så satt jeg meg rett ned og bare nøt det så lenge det varte…:)
      Nei, rare greier med det ordet…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg