VILLAPAPRIKA- åpent brev…

Villapaprika er en av de få topp bloggerne jeg kikker innom til her i bloggverden.  Selv om jeg som voksen-blogger er på et helt annet sted i livet, synes jeg det er koselig å se inn i hennes verden og få et innblikk i hvordan hun lever, med de erfaringer på godt og vondt hun som blogger deler med oss.

Jeg startet med å titte inn til henne fordi hun har så mye fint å vise, og gode ideer hva interiør og oppussing angår. Og det har jo ingen aldersbegrensning å være opptatt av det…..

Hun deler mye av livet sitt, og i det gjør hun seg også svært sårbar …

Jeg kjente det knyte seg i brystet når jeg leste innlegget “du velger å mobbe meg” i dag.  Det må føles veldig vondt å bli pumpet med slike stygge kommentarer og vite at man blir diskutert i ulike forum uten noe slags filter….

Dessverre er det baksiden av medaljen med å være topp blogger. Det kan sikkert alle på toppen si noe om.

Man skal være sterk for å se, lese og tåle alle de stygge og usaklige kommentarene, all skittkastingen, og sårende bemerkninger som bare blir kastet ut…

Flere har gitt seg med å blogge av den grunn, også av de voksne/eldre bloggerne.

Villapaprika er en blogger jeg beundrer. Fordi hun tør dele så mye av livet sitt selv om hun får så mye dritt tilbake. Jeg beundrer henne for å sette søkelyset på at det er mulig å ha et godt liv selv som alenemor med flere barn. Jeg beundrer henne for alle de gode ideene angående interiør og oppussing hun deler med oss….

MEN her skal hun få litt konstruktiv kritikk av meg.

VILLAPAPRIKA, bloggen din hadde vært enda mye bedre om du kunne satt fokus på å ikke ha så forferdelig mange skrivefeil. Mye av det er fordi du ikke leser gjennom . Det er jeg rimelig sikker på. Og utenom det.

JEG HEIER PÅ DEG! Du er en ordentlig flink, flott, sterk, og herlig person , som jeg ønsker alt godt nå og i fremtiden.

Du fortjener mye ros og mange roser!

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Helt enig i det du sier, selv om jeg aldri har lest bloggen. Folk er infame til tider, tror de kan gjemme seg bak en skjerm og slenge dritt til alt og alle.

    2. Jeg har aldri lest den jeg, skal titte innom. Jeg bør nok være glad jeg sitter med den lille faste gjengen min, så slipper jeg sånne ting 🙂

    3. frodith: Ja, alt har sin pris. Jeg undrer også på om vi voksen-bloggere er litt snillere med hverandre, for jeg synes vi er flinke til å gi hverandre støtte, oppmuntring og ros….

    4. Der er jeg helt enig, Maiken. Jeg har ikke så veldig mange lesere på min blogg, men jeg har aldri fått en eneste negativ kommentar, bare masse ros, støtte og oppmuntring. Heldigvis. 🙂

    5. Jeg har ikke vært inne å lest hennes blogg tidligere, så jeg kjenner henne ikke. Det har sin pris å være toppblogger, ikke at jeg på noen måte mener at det er greit å hetse og mobbe en person av den grunn. Jeg stakk inn å leste innlegget du henviste til, og de kommentarene hun henviser til er definitivt ikke OK. Konstruktiv kritikk har man lov å komme med, men ikke personangrep.

    6. Jeg leser også en del av innleggene hennes og er enig med deg i det du skriver. Når det gjelder skrivefeil, så synes jeg ikke det betyr så mye, så lenge det ikke går ut over leseforståelsen. Man vet aldri hva skrivefeil skyldes, om det er slurv eller eller lese – skrivevansker. To av mine unger har dysleksi. Den ene av dem er dattera mi – som også blogger. (Hun oppdaterer mye sjeldnere enn mora si, da! 😉

    7. karidansen: Jeg er innom og leser bloggen hennes selv om det er mye skrivefeil, men den hadde vært så mye bedre om hun hadde rettet eller fått andre til å se på det. Ja, jeg husker det at datteren din har dysleksi, men det ser man jo ikke på bloggen hennes…..

    8. Det er så utrolig unødvendig å prøve å dra ned noen ved hjelp av krenkende kommentarer. De vinner ingenting på å skrive det.. Mange skrullinger der ute som aldri burde hatt tilgang til internett. Haha skrivefeil har sikkert jeg også. Jeg er altfor lat for å lese gjennom flere ganger, i tillegg er man så vant med autocorrect nå for tiden at man dessverre ikke trenger å tenke så mye på det. Det bidrar sikkert til mye slarv..

    9. Nei , hun er blitt veldig obs på det, og skriver få feil. Jeg har sett at det er en del skrivefeil i bloggen du nevner, men jeg synes ikke det ødelegger. Sjøl går jeg inn og retter egne feil hvis jeg ser dem, men det handler jo om min egen stolthet i forhold til dette! 🙂

    10. anneli: Ja, absolutt sant! Skrivefeil kan man ha av og til uten at det gjør så mye, synes jeg, men er slitsomt å lese om det er i nesten hver setning. Men du skriver jo svorsk”…..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg