GOD TRENING å springe etter ISBILEN….


(Bildet er lånt)

Ved 16-tiden i dag hørte jeg isbilen var i nærheten. Jeg kjente at det kunne være godt med en is til morgenkaffen…. 

(Ja, jeg har vært på nattevakt ). 

Jeg hev på meg noen klær og sko og tok meg en løpetur på leting etter isbilen. 

Jeg så ikke riktig så bra ut som denne damen over her da…..:) Men jeg løp da vitterlig….

Opp en bakke der jeg synes lyden kom fra . (Jeg bor i et stort borettslag med mange rekkehus og blokker.)

Nopp! Ingen isbil. Ned igjen, rundet et hjørne av en av blokkene.

Jeg hadde isen jeg skulle kjøpe på netthinnen. 

En sort jeg hadde sett min datter hadde i frysen.

Der var lyden igjen, og denne gangen fant jeg bilen.

MEN. Den hadde ikke akkurat den isen jeg hadde sett meg ut, så iskjøpingen ble ikke noe av.

Vel, vel, jeg fikk en løpetur og våknet da. God trening å løpe etter isbilen , spesielt når man ikke kjøper is….:)

Det er blitt en litt ugrei sak i det siste , at jeg trenger noe søtt til morgenkaffen, uansett når på døgnet den faller….

Det ble yoghurt og varme bær (med bitte litt sukker) i stedet.

Nå, litt senere, har jeg laget en enkel og sunn middag. Laget på under  halvtimen.

 

Denne. Som jo er proteinrik, (men også kaloririk)

og litt av denne, som jeg synes smakte godt tross i at jeg ikke er glad i byggryn.

Så kan man bare legge til litt man finner i kjøleskapet. Det ble rødløk, paprika og litt salat. 

Da har man en fullverdig middag. Vegetar. Laget på under en halvtime.

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Skikkelig kreativ middag, det liker jeg! haha letet etter isbilen;) Kanskje like bra det da. Har u sluttet med chiapudding? den kan du ha honning og vaniljesukker/pulver i:)

    2. He-he, du er morsom da, løper etter isbilen Har du en is-dille nå? Jeg har hatt lakris-is Royal -typen…Men nå er det SLUTT har jeg bestemt, ikke mer på en stund… 😀

    3. Så du ikke like bra ut som hun på bildet når du løp..hm..det var dårlig da..hehe.. :)) Du fant et bra alternativ når det ikke ble noe is… :)) Og middagen så jo fargerik og god ut…jeg “elsker” byggryn :)) God helg <3

    4. Er det nokon eg ikkje spring etter, så er det isbilen. Den irriterar vitet av meg, når eg sit i fred og ro bak huset ein varm sommardag og høyrer den skarpe lyden av isbilen. Min istrong er stetta med sjokolade kroneis frå Henning Olsen, som alltid ligg klar i fryseboksen. Det kom jo noko godt ut av det då, du fekk mosjon og det er ikkje å forakte. 🙂

    5. Det ble jo veldig sunt til sammen : Løpe etter isbilden UTEN å kjøpe is – og deretter ganske sunn mat i stedet! Du skulle jo ha tatt en selfie mens du var i farta også da, men skjønner at hodet var fullt av iskrem – tanker! 😉

    6. frodith: Ikke noen isdille. Det var bare at jeg så for meg en sort is når jeg hørte lyden av isbilen. Det er vel slik de har tenkt det skal fungere….:)

    7. Oldemorbloggen: Ja, mosjon er godt for “alt”…..:)
      Sjokolade krone is spiste jeg altfor mye av i fjor sommer, og nå har jeg gjort det slutt….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg