GAME OVER…….

Nå er det dette som gjelder til noe godt til kaffen….

Det har vært svært mye sjokoladespising både dag og natt for meg i det siste….

I går hadde jeg  et par her på besøk, som hadde avtale på at de ikke skulle spise sjokolade på en måned. Og etter å ha tenkt meg litt om så hev jeg meg på. Så fra i dag av blir det en “hvit måned” hva sjokoladespising angår….

Min datter vil ikke være med på det. Hun trenger sjokolade for sin mentale helse, sier hun….:)

Ikke trenger hun unnvære det heller…

Men jeg, jeg trenger visst unnvære det ene og andre …

I dag da jeg ringte og hørte på resultat av blodprøvene mine ( jeg tar prøver ca en gang i året), så kunne de fortelle meg at jeg hadde litt høyt kolesterol…, og jeg som hadde slike greie prøver i fjor…. Så ta en sjekk av og til, for det kan forandre seg….

Etter å ha fortalt dette til min datter, er vi i grunnen enige i at jeg må faktisk røre mer på meg ….

Jeg  spiser jo vegetar, og ikke så veldig galt sånn i det store og hele, selv om jeg kunne nok ha unnlatt noe og tilført noe annet… jeg må nok tenke mer over på hva jeg putter i meg…

Ja, ja , når vi satt oppe i natt og drakk vin og spiste sjokolade , så ordnet hun ny musikk til meg på en nyinnkjøpt mp3, så her er bare å begynne å røre mer på seg….Jeg har lovet å bli flinkere til ut og gå mer.

Minus sjokolade og ut å gå….Det må jo bli bra…:)

 

16 kommentarer
    1. Det høres ut som en god plan det der. Burde nok gjøre det samme. Tenker hele tiden at jeg skal røre meg mer, men så blir det litt med tanken når kvelden siger på. Kolesterol har jeg faktisk aldri målt, så jeg burde kanskje…eller? Men nå etter påsken ser jeg at det er på tide å prøve å ta noen grep 🙂

    2. Ble litt godteri her i påsken også..men spiser egentlig ikke mye snop ellers 🙂 Men deilig med vanlig kosthold etter litt for mye av det gode i ei drøy uke :))
      Jeg har kolesterol som er godt “innafor”…men trenger å bevege meg litt mer uansett :))
      Lykke til med dine “prosjekter”…… God natt og fin morgendag :))

    3. margarites: Blir lettere å røre mer på seg nå når vi går mot lyse tider. Får mer energi synes jeg…
      Kjempeviktig å følge med blodverdiene våre, så ta den turen til legen en gang i året. Er fint både for å eliminere og for å kanskje måtte ta noen grep…

    4. annebe: Viktig å kunne kose seg , men også godt å falle tilbake til gode vaner…
      Heldig du da med kolesterolverdier, for det er faktisk viktig å følge med på det

    5. tepausen.blogg.no: Ja, det er sant at det er farlig med stress, men føler ikke at jeg gjør det, bare sånn en sjelden gang….men kjenner på hele meg at jeg har hatt litt for lite mosjon siste halvåret spesielt.

    6. Det gjer meg ingenting å slutte å ete snop. Eigentleg er eg ikkje så veldig glad i det, men når det står ei ei skål midt på bordet, er det lett for å ta seg ein bit, nesten kvar gong ein går forbi. Spesielt om ein er svolten.

    7. Høres lurt ut å bevege seg meir ute, det er godt for både kropp og sjel:)
      Men kutte ut sjokolade?? Som er lykke på jord?! Aldri i livet:D
      Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg