MOREN DIN ER DØD….

Denne fredelige idyllen er bilde fra der jeg var i går. Jeg var på besøk til min datter og familien, for å se til mine to barnebarn først og fremst….

Og disse to har funnet ut av det med hverandre, selv om det ikke alltid har vært slik….

Jeg har i løpet av de siste dagene gått runden til naboene for å få underskrift på at jeg får lov å ha pus boende. Og jeg som har hatt katt fra jeg flyttet inn her..

Da var det jammen godt ingen satt seg på bakbeina, for da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort……

Pus vet ikke hvor heldig hun er….

Den ene naboen er de jeg har fått pus hos, for hos de bodde kattemoren. Jeg har savnet henne i det siste, og det viste seg at hun var død.

De var ikke så veldig gode venner, kattemor og kattebarn, men jeg har likevel gått rundt her og sagt til pus:  “Moren din , hun er død.” ..:)

Jeg legger ikke skjul på at jeg snakker høyt til meg selv, både med meg selv og med pus, kanskje spesielt nå når jeg bor alene….:)

Og kanskje jeg har sagt det noen ekstra ganger fordi jeg må passe munnen min når jeg er på jobb….

For det er rart med disse mødrene, hvor elsket de er. Uansett hvor gammel de er , pasientene jeg jobber med, så spør de ofte etter sin mor. Jeg kan faktisk ikke fortelle de at mor er død for mange år siden. Da vil det bli et dramatisk budskap hver gang de spør, eller de kan også bli sint og mene jeg lyver….

Så heldigvis for meg som er nattevakt, jeg kan bare enkelt si at hun ligger og sover-det er jo natt nå, eller at hun kommer tilbake i morgen….

Det blir godtatt, og de finner ro etterhvert……

I dag har jeg overnattingsbesøk mens jeg skal på jobb,  av en fattig student…:), så slipper pus å være altfor mye alene…..

 

8 kommentarer
    1. Bra pus for litt selskap da 🙂 Trist med de demente at de savner moren sin faktisk… så fint at dere har noen svar å gi, som ikke gjør de oppbrakt midt på natta 🙂

    2. Jeg er der at jeg tror dyr også skjønner. Og jeg er nok gal, for jeg går å snakker med dyra. Og ser spesielt hestene lærte seg fort å svare når jeg ropte “foringstid” “her kommer maten” eller noe sånt. Er det andre her på gården får de bare le, det driter jeg i. Det er vårt forhold. Og husker vi mistet en hest, de skjønner og sørger. Så tror alle dyr skjønner, på sin måte.
      Fantastisk flott at du har fått pus boende lovlig hos deg. Det bør pus være meget så glad for. Skulle bare vist 😉

    3. spisogspar: Ja, det er jo individuelt, men de jeg jobber med er kommet så langt i sin demens , at i alle fall nattens tider er det lurest å la vær å realitetsorientere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg