DET er noen i huset…

Det blir litt slik i kveld nå når jeg endelig har en frinatt etter 7 jobbenetter….

Druer og litt italiensk i glasset….

Får våge seg om det er på en onsdag….

Jeg sov litt urolig den siste timen, for jeg synes jeg hørte noen i huset…. Nå bor jeg i et rekkehusmiljø, så lyder er det nok av, og jeg var såpass hinsides trett at jeg orket virkelig ikke stå  opp og sjekke. 

Da jeg greide å dra meg utav sengen klokken halv tre, så kunne jeg se at det stod en mann i gangen…..

Det var heldigvis min sønn. Han hadde vært der en stund og laget seg litt mat av det han fant….

Hadde til og med kjøpt sjokolade til mor…

Med kaffe i koppen,  og sjokolade til ,fremdeles i morgenkåpe og tykkelabber, var det i grunnen godt at noen med snakketøyet i orden, -for det har han, det skal han ha….,kunne holde meg med selskap ,så jeg våknet til liv…

Skal barn som har flyttet ut fortsatt ha fri tilkomst til foreldrebolig, eller? 

Jeg har valgt at mine barn skal ha det, at de kan komme og gå som de vil. Men jeg vet at det er uenighet, også innad i storfamilien om dette.

Nå ringer eller sender de sms når de kommer, men som i dag, når jeg sover , så blir det uanmeldt.

Slik vil jeg ha det. Kanskje fordi jeg er singel?

Jeg tror jeg ville ha det slik uansett…

Min sønn  som går på lærerhøyskolen, forteller  og viser meg engasjert en bok han nettopp  har kjøpt om pedagogisk psykologi. Den står ikke på pensumlisten engang, men denne måtte han bare ha. Svært dyr er den også….

Jeg tenker han kommer til å bli en god lærer engang, og jeg som ville han skulle fortsette å være murer….

Ikke alltid mor har rett….:)
 

16 kommentarer
    1. Syns du fortjente litt kos etter mange nattevakter på rad :))..hyggelig med besøk av sønnen og så bra han har interesse for det han studerer….i stedet for bare å lese det han “må” 🙂 Begge guttene har nøkkel til huset her..og må gjerne bare komme uanmeldt..men de pleier jo ringe eller sende melding :)) Klem :))

    2. annebe: Så fint det er flere som har det slik da, selv om du ikke er singel…
      Ja, jeg tror læreryrket ,- når man velger det, må man brenne litt for det…

    3. Margrethe Hjertaas: Ja, jeg vil også ha det slik, og om det skulle hende de kommer uanmeldt, så er det liten fare for at jeg driver med noe som ikke tåler dagens lys…:)

    4. Koselig med omsorgsfullt besøk da 🙂 Heldig du 🙂
      Jeg har tenkt samme tanken, om ungene skal få lov til å ha fri tilgang til huset selv etter de har flyttet? Men jeg vet ikke svaret. Jeg tror nok jeg kan ønske meg det, men jeg vil også ønske at de gir beskjed før de ankommer 🙂
      Koselig i alle fall, at barndommens lune rede fortsatt kan være akkurat det <3

    5. Eva: Ja, man må tenke gjennom hva som er det beste , for det kan helt sikkert være veldig ulikt, alt etter hvordan man bor, og hvem man bor sammen med også….
      Jeg synes det er fint om de gir beskjed før de kommer, og så vil jeg helst ikke ha noen som skriker og griner her før jeg står opp…:)

    6. Jeg har to hjemmeboende barn og en som har flyttet ut, og de har alle egne nøkler – som de gjerne må beholde. Min yngste som har flyttet pleier likevel å gi en lyd før hun kommer, sånn at det ikke blir “bomtur”. Men det hender også at hun stikker innom på vei til noe annet. Det er koselig å se henne igjen for den daglige kontakten har vi ikke lenger. Sånn er det vel bare, vi lever videre i vårt liv – og ungene starter sitt eget med jobb, skole og venner. Jeg tror jeg hadde blitt litt redd om jeg hadde oppdaget noen i huset her som jeg ikke var forberedt på.
      Litt italiensk i glasset er velfortjent etter mange nattevakter, for fridagene kommer ikke samtidig hos alle 🙂

    7. margarites: Så fint å høre. Føler meg litt mer normal når jeg hører andre som har det slik:)
      Er rart med det når den daglige kontakten opphører, men jeg har begynt å venne meg til det.
      Blir til at jeg snakker litt både med meg selv og pus …:)

    8. Så godt å plutselig ha en mann i huset når man sover. Særlig når det er sønnen. Må jo være helt perfekt. Der er jeg helt enig med deg. Ungene kommer alltid til å ha fri adgang til barndomshjemmet sitt. Det er sikkert for min del 🙂 Ha en god dag. 🙂

    9. anneli: Ha, ha, var vel flere som tenkte på innbrudd enn på spøkelser…Du kan trygt komme hjem, her er ingen spøkerier her. Tror jeg….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg