FLODE og falaffel…

Han vet at mormor liker å lese Albert Åberg og Flodebøkene, mitt barnebarn på snart 4.  Og at jeg ikke liker bøkene om kaptein sabeltann eller kaninungen som bare sier bæsj … Vi pleier å forhandle litt og komme til enighet. Og en dag  jeg var på besøk måtte jeg lese Flode alene….

Det er ikke fritt for, at etter jeg ble ” barnløs” for en liten tid tilbake ,og det ikke var noen  i huset utenom meg selv og pus, så kunne jeg identifisere meg litt med flode….:)

Når Flode hadde hatt seg en tur ut av huset og møtte andre som også var alene, og som så ut som de hadde det fint , så tenkte han  : 

“Det stemmer at jeg er helt alene, helt alene -sammen med alle de andre.”

I kveld skal jeg ha første “maraton” med syv netter på rad på jobb. Det er litt mye, det vet de som har jobbet natt…og det kan bli ganske mange ensomme timer….

Så i dag synes jeg det var godt å ha mine barn med sine kjærester og mine barnebarn på besøk . Det kan være greit å ha en treffplass her hjemme for mine barn også, et sted å samles, så får jeg også snakke med de samtidig . Selv om vi savner svensken…..

Jeg laget kjøttgryte til de, for jeg vil fortsette  å lage kjøttmat når de kommer på besøk , selv om jeg selv bare spiser vegetar…

Jeg laget Falaffel til meg selv, og disse synes jeg ble veldig gode. oppskriften fant jeg hos veganmisjonen


Da var det bare å gjøre seg klar og få i seg en kopp kaffe før jeg går på jobb….
 

21 kommentarer
    1. Flode har ikke jeg lest så mye av…men Albert Åberg er bøker jeg liker veldig godt…:))
      Eldste sønn er ikke så glad i kjøtt..så kanskje jeg skal lage Falaffel en dag han skal spise her :)) Kos deg på jobb..vi ser på Idol nå :))

    2. Å jeg husker Flode fra Barne tv, og jeg har boken her. Den har jeg lest for mine barn når de var små. Den er fin…og jeg liker når Flode finner ut at han er alene sammen med alle andre 🙂 Kjekt å samle barn og barnebarn, og kos med middagsgjester. Falaffel har jeg spist mange ganger, men aldri laget selv. Det er med kikerter, er det ikke. Det er så utrolig mye god vegetarmat 🙂

    3. Ja, noen ganger så er vi litt “Flode Alene”, når vi er i den situasjonen at vi bor alene til daglig. Jeg har jo Junior her annenhver uke, men det blir sikkert rart den dagen han også “forsvinner” og bare kommer på besøk i helger og ferier. Jeg liker også bedre de ordentlige barnebøkene enn bøker om kaniner som bare sier “bærsj”. Er ikke så veldig fan av Sabeltann jeg heller , men unga var jo veldig opptatt av Sabeltann en stund da de var i den rette alderen!

    4. Hei 🙂
      Alltid koselig med kjæreste flode, spesielt for de minste. Har alle dine barn forlatt redet nå?
      Ha en super Onsdag videre 🙂

    5. margarites: Ja, jeg liker I grunnen de gamle bøkene, og synes det er kos å lese til barnebarn nå. og ekstra kjekt når han er så glad I bøker.
      Jeg har laget falafel før, med litt blandet resultat, men oppskriften her var veldig grei og enkel å få til. Jo, med kikerter, løk og kikertmel(fåes på helsekostbutikker)

    6. karidansen: Ja, er litt rart enda¨å bo alene etter så lang tid sammen med noen, men beginner å venne meg til det. Må bare passé på å få de på besøk innimellom…
      Sabeltann , han holder ut…:) Men glad når jeg får lest andre bøker også…:)

    7. spisogspar: Ja, var koselig, selv om småen som vanlig hylte en stund…:)
      Tror ikke jeg skal prøve meg en gang til på 7 netter, men det går helst bra slik for engangs skyld…

    8. Nå kjente jeg nesten det stakk i hjertet! Den boken elsket jeg da keg var liten og har ikke sett den siden da:) denne skal jeg forsøke å kjøpe på nett:) så artig å se bildene av flode 🙂

    9. Savner dere og vel! Den boken er så søt. Duken godt ha i litt bakepulver i melet så får du mer luftig/crispy utside:)

    10. Så herlig historie. Hva er bedre enn å ligge på sengekanten å lese for barna. Lenge siden nå her i huset. Kan nesten ikke vente med å få barnebarn, men det må jeg jo. 🙂
      Min mor og flere andre i familien, er vegetarianer, og falaffel er en kjent rett her i huset. Det er deilig. Ha ei god natt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg