VERDIFULLT…

Det er mye som kan være verdier i livet vårt…

Det kan handle om det vi står for, det vi tror på , en kultur vi er en del av…

Det kan også handle om håndfaste ting som betyr noe for oss…..

Jeg så et program der en dame hadde fått fatt i en pyntebrosje på et loppemarked. Tror det var fra Stockholm. Og der er det svært utbredt med markeder, og mye fint som selges.

Min datter som bor der, har mange ganger vært en del av loppemarkedskulturen, der hun har funnet ting og tang i kjellere og på loft hos kjente, og videresolgt på marked. Er jo en veldig fin måte å kvitte seg med brukte ting på, i stedet for å kaste…..

Hun har hatt en tendens til å samtidig kjøpe seg noe annet “lurt” som hun har funnet….:)

Men tilbake til damen med brosjen. Det var en utrolig fin brosje, og hun hadde fått den taksert. Det viste seg at den var svært spesiell og inneholdt mange diamanter. Så den var veldig verdifull…

Bildet over her er et bilde min datter har funnet et eller annet sted i Stockholm. Jeg har det på en soveromsvegg her hos meg, fordi jeg synes det er et fint bilde.

 

Min mor er veldig ivrig på  å gi bort alt mulig….så nå når far er borte, var jeg tidlig ute og sa at hun fikk slett ikke gi en strikkejakke far var så glad i , til Romania eller andre steder hun gir ting til….Min far var alltid så redd for at den skulle bli borte, han var så glad i den strikkejakken, og følte seg så fin i den. Han hadde den på seg siste dagen han satt oppe…. Den vil jeg at skal være i familien, et minne som vi kan ha etter han….

Helgen har også hatt verdi for meg. I går hadde jeg besøk av barnebarn og min datter. Og selv om huset så “bombet” ut som vanlig når de har vært her, så er det verdifullt å møtes…

I dag har jeg kjørt over noen broer, vært i besøk hos min tante og onkel , sammen med mor og en søsterfamilie …..Så helgen har vært verdifull for meg.

Håper mange andre også har hatt en verdifull helg , og får en fin kommende uke.

 

 

14 kommentarer
    1. Ja, ting kan ha en verdi fordi det er et spesielt minne knyttet til den, eller fordi den har tilhørt noen vi har vært glade i (som jakka til faren din). Det kan også ha en høy verdi i kroner og øre. Jeg har lite av dyre ting. De dyreste tingene mine er nok skinnsofaene, tror jeg! 😉

    2. Oldemorbloggen: Tusen takk! ja, det er in med strikking nå, og denne var en slik kofte med sølvknapper og veving på, så jeg forstår godt at han synes den var fin ….

    3. Ja en slik jakke med mange gode minner ville jeg også ha tatt vare på… 🙂 Har vært familiehelg her også, med bolle spising både lørdag og søndag :))

    4. Jeg er spare- og gjenbruksfrik. Ser verdier i det meste. Det var så flott det bildet. Jeg har nok hatt en verdifull helg, på jobb, med mange gode menneskemøter. 🙂 Ha en fin kveld. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg