DA LYSET KOM….

Jeg stod grytidlig opp i dag og fikk et fantastisk måneskinn inn i stuen min. Det var fristende å vekke noen av de som sov, bare for å ha noen å dele det med…..

Senere når det var blitt lyst , fikk jeg beskjed om at det var lurt å gå ut å røre litt på seg, av “svensken”. 

I dag var det fristende å ta en tur, sol og kaldt som det var. Og en liten tur opp i haugen i nærmiljøet kunne jeg helt sikkert ha godt av. Vi, min datter og jeg, tok med oss kamera, for det måtte jo selvsagt foreviges når det var fint vær i Bergen by…


Jeg visste at det fantes en slengdisse her oppe, for jeg kan se hit fra vinduet mitt, når skoleungene drar på tur og spiser matpakke ute. Det burde forøvrig vært obligatorisk å oppholde seg ute når det ikke regnet her i byen….

Jeg lot min datter teste slengdissen, for jeg vet ikke om den hadde holdt meg etter all julematen….:)

Ellers har dagene vært fylt med familiebesøk. Senest i går kveld var her en liten “bøling” til kvelds her….. Veldig koselig.

På Julaften var det et forrykende uvær, og vi måtte gjøre litt om på planene siden vi skulle forsere noen broer. Det ble til at vi dro tidligere enn planlagt, og heller gikk i kirken der vi skulle feire julaften. For meg hører det med til julaften å gå i kirken, og jeg liker det….Men den vinden….det var et facinerende uvær. 

Vi overnattet ute i havgapet og ble der til i går ettermiddag.Etter  middagsbesøk hos min tante og onkel var det å komme seg hjem igjen. Nå tenker jeg det blir noen rolige dager, og jeg skal virkelig love å komme meg ut om dagene blir slik som nå.

I dag benyttet jeg anledningen til å klemme et tre igjen, det kjennes best om man er alene og kan være litt mindful…., men jeg ville ha et bilde, så min datter fikk forevige

Sjekk de stilige vottene da….Min søster som har strikket….

Tenk det var så kaldt at det gikk an å bruke votter i dag. Se bare her:

Nå skal jeg skynde meg å sette på middag, for han som må bæres kommer her med flokken sin en tur…

En god dag til alle sammen. Ut og gå en tur om dere er tung av all julematen! Og klem gjerne et tre….

16 kommentarer
    1. Koselige bilder av deg og datter 🙂 Og deilig å komme seg ut 🙂 Naturen er fin, med eller uten snø 🙂 Og godt å få rørt litt på seg. Jeg prøver i morgen 😀

    2. karidansen: dere sier nå vel ikke slenghuske? Vedder på dere har et steike godt uttrykk, for det finnes vel slengdisser hos dere vel? 🙂

    3. Fine bilder du hadde. Eg ser at du gjer som eg, klemmer eit tre. Eg har eit spesielt tre eg alltid klemmer, men går eg åleine, ser eg meg rundt, livande redd for at nokon skal sjå meg og tru at eg har ein skrue og to laus.

    4. Å så koselig innlegg. Det høres virkelig ut som det var koselig ja. Ja, det var magisk her også den morgenen. Hestene stod helt stille og bare fulgte med på alt det magiske det var med månen. kattene var ikke bedre og til og med Falk så ut som han ble andektig. Den eneste som turet frem i vant traktorstil var Bamse 😀 Pinner er viktigere enn naturopplevelser mener han ennå. Det er mange år siden en slik måne i jula, hele 19 år sa de og de truer meg 19 år før neste gang. Vi er heldige som fikk det med oss så er vi sikra 😉 Stoler ikke på det der frem i tid 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg