FOTO-challenge : TRE

TRE som hører sammen…. Dette kunstverket står utenfor huset der jeg skal gå inn i dag……

Jeg drar på besøk til min far, det er noen uker siden nå. Tiden er borte for hans del, men jeg gjør det like mye for min egen del. og så har han glede av mitt besøk den tid jeg er der, selv om han ikke husker……

Det er litt rart å tenke på forandringene som har skjedd bare det siste året. Hvor mye av han som er blitt borte….

Det er bare litt over et år siden han sa: “ja, ja, ein far kan ta seg av mange barn, men mange barn kan ikkje ta seg av ein far”. Så gav han oss dårlig samvittighet når vi “leverte han” fra oss på sjukeheimen med Mr. Alzheimer….

Har lyst å ta med et dikt jeg fant. Det er av Tor Ulven:

 

SITT HOS MEG

sitt hos meg

kjære, fortell

om den tiden

da jeg ikke

finnes mer.

 

TRE finnes det også av , på flere av mine bilder på veggen i stuen. Her er ett av de

DEt går mot den tiden nå…. 

 

12 kommentarer
    1. Fint løst, skulpur som viser omsorg og ta seg av-.
      Sårt med den kommentaren fra faren din, men dere veit nok at han har det bra der han er.
      Håper besøket ble fint og godt. <3

    2. Vakker statue og veldig fint det diktet der :)) Veldig rart når ens nærmeste blir forandret av alderdom og sykdom…men fint å være hos dem uansett om de husker eller ikke :)) Klem fra meg <3

    3. Vakre skulpturer. Det kjennes vel sårt for både den gamle forelderen, en evt ektefelle og ungene, når den gamle ikke kan bo hjemme lenger. Slik er samfunnet i dag. MIn farmor stelte både sin egen gamle far og sin svigerfar hjemme hos seg. I tillegg hadde hun jo andre å ta hensyn. Tror ikke det var bare greit, for det var liksom kvinnens ansvar å være omsorgsperson for alle…… Slik er det vel til dels fortsatt, men det har vel gått LITT framover!
      Noen steder har de gamle det veldig bra, og andre steder er det så som så…….dessverre.

    4. annebe: Takk. Ja, nå har det gått noen år, men merker veldig det siste året, at det går raskt i perioder, både fysisk og mentalt. Men humøret har han , heldigvis.

    5. karidansen: Ja, jeg liker veldig godt de skulpturene. Lyser omsorg, og det er det også inne i huset.Vi er svært fornøyd med å ha han der , både min mor og vi søstre. Noe annet hadde ikke vært mulig.

    6. Skulpturen er flott, og en vakker treenighet 🙂 Fine bjørnene i bildet også. Jeg tror at dere gjorde eneste rette med hjelp til han når han fikk Alzheimers 🙂 Man kan ikke gjøre den jobben med dem bra nok bare innad i familien.. Han får godt stell nå <3

    7. frodith: Takk! Ja, vi føler vi har gjort det rette, kunne ikke vært på annen måte…og det beste er at han trives der og greier gi uttrykk for det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg